Două macarale portuare mobile vor reduce timpii de manipulare și de așteptare în fluxurile de marfă, în portul Constanța Sud-Agigea
Publicat de Doina Sirbu, 16 decembrie 2025, 21:26
Două macarale portuare mobile, de mare capacitate, au fost achiziționate de o companie care activează în domeniul transportului multi modal, în portul Constanța Sud-Agigea. Ele au fiecare în parte o capacitate de ridicare de câte 208 tone marfă și exploatarea va reduce timpii de manipulare și de așteptare în fluxurile de marfă cu peste 66 % pentru cereale și aproximativ 20 % pentru containere.
“Acest proiect a presupus achiziția a două macarale portuare mobile, cu scopul de a debloca tranzitul de mărfuri în porturile românești în urma conflictului din Ucraina. Cele două macarale pe care le-am achiziționat sunt menite să manipuleze diverse tipuri de mărfă, precum project cargo, mărfuri vrac, dar și containere. Capacitatea maximă de ridicat a fiecărei macarale este de 208 tone. Ele funcționează pe baza de energie electrică, dar la transportul acesta se poate folosi și motorul diesel, cu care ele au venit echipate. Achiziția aceasta este un beneficiu, un mod direct pentru toți partenerii noștri comerciali, pentru portul Constanța, dar și pentru economia regională. Ne-am propus, ca prin acest proiect, să contribuim semnificativ la creșterea capacității mărfurilor în portul Constanța”, a declarat Lăcrămioara Cadâr – Project Manager în cadrul companiei.
Totodată, în portul Constanța Sud-Agigea, o companie care activează în domeniul transportului multi-modal a inaugurat un nou terminal în suprafață de 12 hectare, al cărui obiectiv este creșterea capacității totale de operare în zona portului cu aproximativ 340 mii tone de marfă pe an.
“Autorizația de construcție a fost obținută în august 2023, suntem în decembrie 2025. Cu toate aceste cereri, cu toate aceste provocări, am reușit în doi ani de zile să finalizăm investiția”, a declarat Cornel Peleanu, director de Dezvoltare proiecte în cadrul companiei.
Terminalul va permite transportul rapid și neîntrerupt al mărfurilor, atât pe calea ferată, cât și pe șosea, către destinațiile finale, contribuind astfel la creșterea conectivității și la integrarea portului Constanța în principalele rute logistice.
Redactor: Laurențiu Despina