Platforma ‘România Atractivă’, disponibilă în șase limbi; 450 de noi obiective turistice incluse în program
'România Atractivă', primul program național de susținere a turismului cultural, s-a lansat în mai 2024 și se va finaliza în iunie 2026.
Publicat de Doina Sirbu, 28 octombrie 2025, 09:07
Platforma digitală a programului național de turism cultural ‘România Atractivă’ a devenit accesibilă în șase limbi și a fost extinsă cu 450 de noi obiective turistice pe cele 12 rute tematice care străbat toată țara, potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții programului.
‘La peste un an de la lansarea programului ‘România Atractivă’, platforma, având inițial meniuri doar în română și engleză, poate fi accesată în alte patru limbi. Astfel, cele peste 2.000 de materiale multimedia, inclusiv texte, fotografii, materiale video, ghiduri audio, animații 3D și tururi virtuale, sunt disponibile mai multor turiști interesați să descopere România. O altă noutate este încărcarea în platformă a 450 de obiective suplimentare celor 275 obiective principale ce corespund tematicilor din cele 12 rute’, se arată într-un comunicat al companiei care implementează acest program.
Astfel, peste 700 obiective prezente acum pe platformă sunt accesibile turiștilor români și străini, care pot afla o multitudine de informații în șase limbi. Obiectivele sunt grupate în 12 rute turistice tematice care străbat toată țara, iar obiectivele principale vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică în prima jumătate a anului 2026.
Potrivit sursei citate, entitățile interesate (instituții, organizații, persoane juridice sau fizice) pot propune acum includerea unui obiectiv turistic suplimentar în platforma ‘România Atractivă’ prin completarea formularului online, disponibil și pe website sau în aplicația mobilă. Obiectivele transmise trebuie să respecte criteriile de eligibilitate prevăzute în formular, respectarea acestor criterii fiind analizată de echipa Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Obiectivele validate vor fi publicate în platformă, în secțiunile dedicate obiectivelor suplimentare, și în aplicația mobilă.
Platforma integrează serviciul Google Maps, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a combina obiectivele principale din cele 12 rute tematice, pentru a-și crea propriul traseu.
‘România Atractivă’, primul program național de susținere a turismului cultural, s-a lansat în mai 2024 și se va finaliza în iunie 2026.
Programul, cu o valoare de peste 36,35 milioane de lei, este parte a Componentei 11 – Turism și Cultură, Investiția 1 – Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, Jalonul 332 din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), iar principalii beneficiari sunt autoritățile locale, alături de turiștii români și străini.
Programul este coordonat de MIPE și implementat împreună cu echipele profesionale ale consorțiului declarat câștigător în urma licitației organizate de minister în anul 2022: Terra Building, companie românească specializată în infrastructură rutieră, care asigură realizarea infrastructurii de semnalizare a obiectivelor și Eventya, companie specializată în dezvoltarea de aplicații de travel și content marketing, care a dezvoltat platforma și conținutul de pe platformă și asigură mentenanța acesteia, precum și execuția activităților de marketing și de promovare.
‘România Atractivă’ include 12 rute turistice tematice care străbat întreaga țară, cu 275 obiective principale de vizitat care sunt prezentate în platforma multimedia dedicată și care, până în 2026, vor fi semnalizate și prin infrastructură rutieră specifică. Rutele sunt: Ruta castelelor, Ruta curiilor din Transilvania, Ruta culelor, Ruta gastronomiei tradiționale românești, Ruta bisericilor fortificate, Ruta bisericilor de lemn, Ruta mănăstirilor din zona Moldovei, Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României, Ruta castrelor romane, Ruta cetăților, Ruta peisajului cultural din Delta Dunării, Ruta satelor cu arhitectură tradițională.
Sursă: AGERPRES