Ascultă Radio România Constanța Live

Dieta nordică, recomandată de medicii cardiologi

Dieta nordică, recomandată de medicii cardiologi

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 8 septembrie 2014, 08:37

Medicii cardiologi danezi au pus la punct o nouă dietă alimentară bazată pe peşte, fructe şi legume de sezon, care să înlocuiască dieta mediteraneană în cazul persoanelor care nu o pot urma, iar rezultatele studiilor pe un grup de voluntari sunt încurajatoare. Dieta nordică a fost creată de medicii din Danemarca, ţară a cărei bucătărie este asociată, de obicei, cu produse de patiserie şi şuncă prăjită, iar doctorii au descoperit că noul plan alimentar ajută la scăderea în greutate şi reducerea tensiunii arteriale.

Voluntarii care au urmat dieta nordică au pierdut de trei ori mai mult în greutate decât danezii care au avut un meniu obişnuit, cu multe produse din carne, pizza şi paste. Noul plan alimentar pune accent pe fructe şi legume proaspete, plante culese de pe câmp sau din pădure, chiar şi păpădie, mult peşte, vânat şi foarte puţină carne din surse industriale. Cheia dietei stă în consumarea alimentelor de sezon. Cercetătorii Universității din Copenhaga au cerut ajutorul bucătarilor de la restaurantul local Noma, desemnat cel mai bun din lume, care, în ultimii zece ani, au promovat un meniu alcătuit din alimente de sezon, produse local, iar salatele lor conţin plante care cresc natural şi nu sunt cultivate în mod special.

Studiul a fost condus de doctorul Thomas Meinart Larsen şi a fost efectuat cu ajutorul a 181 de adulţi supraponderali, care au fost rugaţi să urmeze unul dintre cele două planuri de alimentaţie. 68 dintre voluntari au urmat o dietă conţinând alimente consumate în mod obişnuit, multe importate. Ceilalţi 113 voluntari au urmat noua dietă nordică, bazată pe reţete realizate cu produse locale şi sezoniere. Toţi participanţii au fost încurajaţi să mănânce până se satură, cu o oarecare atenţie asupra mărimii porţiilor, dar fără să calculeze caloriile. La finalul celor şase luni, rezultatele au arătat că voluntarii din grupul care a urmat dieta nordică au slăbit 4,7 kilograme în medie, comparativ cu doar 1,5 kilograme în cazul celorlalţi. Medicii cardiologi au descoperit, de asemenea, scăderi semnificative ale tensiunii arteriale în cazul voluntarilor care au urmat dieta nordică. Medicul Meinart Larsen a explicat, în cadrul congresului anual al Societăţii Europene de Cardiologie, de la Barcelona, că efectele acestei diete sunt foarte importante pentru indivizii care au urmat-o, iar aplicarea ei la scară largă în rândul populaţiei ar avea un impact major, deoarece o scădere mică a tensiunii arteriale, dar menţinută pe termen lung, ar reduce numărul deceselor din cauze cardiovascular

INHGA: Cod galben de inundații pe râuri din 14 județe, până joi la prânz
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 13:15

INHGA: Cod galben de inundații pe râuri din 14 județe, până joi la prânz

Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis miercuri o avertizare Cod galben de inundații, valabilă până joi la...

INHGA: Cod galben de inundații pe râuri din 14 județe, până joi la prânz
AUDIO | Consiliul Concurenței a sancționat 10 bănci pe care le acuză de vicierea procesului de stabilire a indicelui ROBOR
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 12:49

AUDIO | Consiliul Concurenței a sancționat 10 bănci pe care le acuză de vicierea procesului de stabilire a indicelui ROBOR

Consiliul Concurenței a sancționat 10 bănci pe care le acuză de vicierea procesului de stabilire a indicelui ROBOR. Acesta este un indicator al...

AUDIO | Consiliul Concurenței a sancționat 10 bănci pe care le acuză de vicierea procesului de stabilire a indicelui ROBOR
O inspectoare de muncă de la ITM Constanța, reținută de procurorii DNA. Este acuzată de luare de mită
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 12:38

O inspectoare de muncă de la ITM Constanța, reținută de procurorii DNA. Este acuzată de luare de mită

Procurorii DNA – Serviciul Teritorial Constanța au dispus ieri reținerea pentru 24 de ore a unei inspectoare de muncă de la ITM Constanța,...

O inspectoare de muncă de la ITM Constanța, reținută de procurorii DNA. Este acuzată de luare de mită
Calendar istoric MINAC: 10 iunie – Plaja de la Vii, Delavrancea și trenul de plăcere
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 12:30

Calendar istoric MINAC: 10 iunie – Plaja de la Vii, Delavrancea și trenul de plăcere

Nu trecuseră decât vreo patru ani de la integrarea Dobrogei în România, iar plajele litoralului începuseră deja să fie luate cu asalt de sute...

Calendar istoric MINAC: 10 iunie – Plaja de la Vii, Delavrancea și trenul de plăcere
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 11:40

Procurorii Gigi Valentin Ștefan și Teodor Niță află astăzi, dacă vor fi eliberați sau rămân în arest preventiv

Procurorii constănțeni Gigi Valentin Ștefan și Teodor Niță află dacă vor fi eliberați sau dacă rămân în arest preventiv. Înalta Curte...

Procurorii Gigi Valentin Ștefan și Teodor Niță află astăzi, dacă vor fi eliberați sau rămân în arest preventiv
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 11:09

Operațiunea JUPITER | Percheziții într-un dosar privind organizarea ilegală de jocuri de noroc

În cadrul Operațiunii JUPITER, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Inspectoratului General al...

Operațiunea JUPITER | Percheziții într-un dosar privind organizarea ilegală de jocuri de noroc
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 10:45

Nordul Dobrogei, sub atenționare meteorologică COD GALBEN de instabilitate atmosferică și averse însemnate cantitativ

Administrația Națională de Meteorologie a emis o atenționare COD GALBEN valabilă miercuri, 10 iunie, în intervalul orar 12.00 – 21.00. În...

Nordul Dobrogei, sub atenționare meteorologică COD GALBEN de instabilitate atmosferică și averse însemnate cantitativ
Actualitate miercuri, 10 iunie 2026, 10:04

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța participă la Zilele Europene ale Arheologiei

În perioada 12 – 13 iunie 2026, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, sub egida Consiliului Județean Constanța, se alătură...

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța participă la Zilele Europene ale Arheologiei