AUDIO | Tinerii din Tulcea sunt invitați să se înscrie în proiectul „Start pentru Viitor”
Cu un buget de aproape 10 milioane de lei, „Start pentru Viitor” își propune să creeze o rețea locală de sprijin pentru tinerii între 14 și 29 de ani.

Publicat de Adina Sîrbu, 16 iulie 2025, 12:43 / actualizat: 29 iulie 2025, 12:44
În următorii trei ani, peste 1.600 de tineri din județul Tulcea vor fi sprijiniți să își găsească un loc de muncă. Proiectul „Start pentru Viitor”, cofinanțat de Uniunea Europeană prin Programul Educație și Ocupare 2021–2027, le va oferi acces la consiliere, orientare profesională și activități de educație nonformală.
Derulat în parteneriat de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Tulcea și Fundația Județeană pentru Tineret Tulcea, proiectul se adresează tinerilor cu vârste între 14 și 29 de ani, inclusiv celor care se confruntă cu dificultăți în continuarea studiilor sau integrarea pe piața muncii, precum și celor din comunități subreprezentate.
Cu un buget de aproape 10 milioane de lei, „Start pentru Viitor” își propune să creeze o rețea locală de sprijin pentru tineri – cu un centru fix, unul mobil și parteneriate active cu școli și organizații din județ.
Pentru Carmen Simionescu, președinta Fundației Județene pentru Tineret Tulcea, proiectul este o investiție în viitor.
Tinerii care vor beneficia de toate activitățile pe care noi le vom derula în acești trei ani vor evolua – prin comportament, cunoștințe, prin modul de a se mișca într-un anumit grup, într-o anumită societate. Vor conștientiza că ei pot să facă ceva pentru comunitate, să nu rămână pasivi. Și o dorință, așa, mai ascunsă: să nu mai vrea tot tineretul să-și caute în altă parte locul în care să se poată dezvolta.
Dar până să ajungă acolo, mulți tineri trebuie să treacă de obstacole care de multe ori rămân invizibile pentru adulți.
Lipsa de încredere în sine, lipsa unei comunicări deschise. Am constatat, de asemenea, foarte multe probleme care îi apasă în rândul familiei și despre care ei nu vorbesc.
Fundația pentru Tineret există, dar nici aceea nu este cunoscută și promovată. Deci, lipsa promovării. Nu a ajuns încă la tineri ideea că în Tulcea există un spațiu unde ei să vină cu idei, cu propuneri, să formeze o colectivitate doar pe baza unor atracții reciproce, a unor idei și idealuri comune.
În primă fază, echipa FJT va da startul unei campanii de înscriere online.
În primele 2-3 zile, vom posta un formular de înscriere pentru toți tinerii, online – Instagram, Facebook. Vom încerca distribuirea către școli, mai ales că avem deja un acord de parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean. După, vom începe contacte directe cu tinerii care au mai fost pe la noi la activități, prin telefon, prin e-mailuri directe, în așa fel încât să putem ajunge la cât mai mulți.
De asemenea, Fundația va contacta ONG-uri și actori locali dispuși să colaboreze în implementarea activităților.
Prima etapă pe care o avem acum, până la sfârșitul acestei luni, este tocmai contactarea tuturor organizațiilor neguvernamentale, pe care o vom face noi, Fundația Județeană. Vom avea o bază de date de parteneri care vor să conlucreze cu noi pe perioada acestor 3 ani, de la care, bineînțeles, vom accepta provocările, propunerile. Oricine poate să vină cu o idee foarte bună și ne vom plia pe toate posibilitățile. Sau poate vor vrea ei să desfășoare niște activități la care să trimitem noi tineri care ne contactează, deci va fi o conlucrare pe tot parcursul proiectului.
Proiectul cuprinde modernizarea Casei Tineretului, unul dintre cele mai vechi centre de acest fel din țară.
Centrul de tineret este deja și funcționează, dar, într-adevăr, prin acest proiect am primit fonduri pentru reabilitarea lui. Casa Tineretului este una din cele mai vechi din țară, din 1974, dată în folosință în 1978, deci chiar are nevoie de niște reparații mai mici sau mai mari.
Vom avea și bani pentru activități – noi toate le facem pe componentă de non-formal. Pe lângă faptul că derulăm cam de 2-3 ori pe an sesiuni despre una sau alta din metodele non-formale pentru tineri ca să le învețe, am făcut și numeroase campanii folosind metode non-formale.
Redactor: Andreea Dorobăț