RADOR – Agenția de Presă a Radio România, un proiect de succes de 35 de ani!
La mulți ani colegilor de la RADOR!

Publicat de Adina Sîrbu, 16 iunie 2025, 15:44
În primăvara anului 1990, la scurt timp după evenimentele din decembrie, primul director postrevoluționar al Radioului public, Eugen Preda, a avut inițiativa de a demara proiectul creării unei surse profesioniste de informații, care să permită transmiterea rapidă a unor știri diversificate și de calitate către publicul ascultător român.
Centrul de Informare şi Sinteză (CIS – denumirea iniţială a RADOR) a început să funcţioneze ca o agenţie naţională spre sfârşitul lui martie 1990, iar Rador a fost înregistrată ca marcă la OSIM în noiembrie 1993. Numele său și data de naștere, 16 iunie, sunt un omagiu adus agenției de presă interbelice românești, Rador, prima agenție națională modernă.
De-a lungul anilor, RADOR Radio România a reușit să creeze un Flux general de știri competitiv, pe baza celei mai extinse și diversificate rețele de corespondenți interni, desfășurate de Radio România Actualități, ca și un Flux de știri locale, unde sunt cuprinse informații provenite de la studiourile regionale ale companiei noastre – Radio România București FM, Radio România Iași, Radio România Târgu Mureș, Radio România Cluj, Radio România Timișoara, Radio România Reșița, Radio România Craiova, Radio România Constanța, Radio România Brașov.
Agenţia radioului public este și cel mai important centru de monitorizare a presei din România. Din grila sa fac parte peste 50 de posturi de radio şi televiziune care emit în limba română, dintre care amintim – Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Antena Satelor, Radio România Internațional, posturile regionale Radio România, Radio România Chişinău, Europa FM, Digi FM; TVR 1, TVR 2, Digi 24, Antena 3, Realitatea Plus, România TV, B1 TV, dar şi posturi care emit în limbi străine: BBC, CNN, EURONEWS, Radio Belgrad, Radio Novi Sad, Radio Kossuth, Duna Tv, Radio Moscova, Radio Kiev. Totodată, presa scrisă internaţională este monitorizeată din cincisprezece limbi, având în baza de date peste 400 de titluri, acoperind practic Europa, America de Nord, America Latină şi, parţial, Asia, Africa şi Australia.
Produsele Rador sunt de două tipuri: generaliste şi personalizate.
Produse generaliste – fluxuri de informaţii, buletine tematice, calendare:
• Fluxul General
• Fluxul Transcrieri
• Fluxul Ştiri Locale
• Fluxul Inedit
• România văzută din străinătate
• Revista presei internaţionale
• Români de pretutindeni
• Balcanii şi Marea Neagră (săptămânal)
• Calendarul evenimentelor
• Calendarul matinal
• Calendarul săptămânal
• Calendarul trimestrial
• Buletin mass-media
• Subiectele zilei
Produse personalizate: monitorizări pe domenii de interes, teme sau cuvinte-cheie, ale oricărui mediu de difuzare (radio, tv, online).
La împlinirea a 35 de ani, le urăm La mulți ani colegilor de la RADOR!