Ascultă Radio România Constanța Live

Mircea Fechet: Cetăţenii şi magazinele pot reclama disfuncţionalităţi ale SGR la un număr nou, prin intermediul WhatsApp

returo, sgr, reciclare - foto - facebook returo

Publicat de Doina Sirbu, 26 august 2024, 13:50

Cetăţenii şi reprezentanţii magazinelor pot transmite reclamaţii, sugestii şi observaţii despre funcţionarea Sistemului Garanţie-Returnare (SGR) direct prin aplicaţia WhatsApp, iar eu voi vedea în timp real atât mesajele primite, cât şi modul în care se rezolvă plângerile, a anunţat, luni, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, într-o postare video publicată pe propria pagină de socializare.

„Important este că, începând de miercurea trecută, avem un număr de telefon, Hotline cum îi mai spunem noi, unde orice cetăţean şi chiar şi magazinele au dreptul şi au posibilitatea, prin intermediul aplicaţiei WhatsApp, să ne aducă la cunoştinţă nouă, celor de la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, disfuncţionalităţi ale sistemului: că un comerciant refuză să plătească garanţia, că alt comerciant are RVM-ul blocat, că poate că cei de la RetuRO întârzie să debaraseze un magazin mai mic sau mai mare. Toate aceste lucruri vrem să le ştim pentru a le rezolva cât de repede. Un lucru în plus pe care vreau să-l precizez este acela că i-am rugat pe colegii mei de la minister să-mi pună la mine în birou unul dintre terminalele de WhatsApp, pentru a vedea şi eu în timp real cum se rezolvă toate aceste plângeri şi mai ales ce mai spun românii despre SGR. Mă bucur foarte mult că românii aleg şi această cale de a comunica cu noi. Văd că acest număr de telefon, dacă mă uit la numărul de mesaje, e din ce în ce mai popular şi încurajez pe toată lumea să-l folosească. Vreau să vă asigur că facem toate eforturile ca SGR să funcţioneze din ce în ce mai bine şi, spun eu, acesta funcţionează din ce în ce mai bine de la o zi la alta”, a spus Fechet, pe Facebook.

Începând de joi, 22 august, cetăţenii care se confruntă cu probleme în ceea ce priveşte funcţionarea SGR pot trimite reclamaţii la numărul de telefon 0726.715.142, direct pe WhatsApp.

„Cred că cel mai bun mod prin care facem România mai curată în fiecare zi este folosindu-ne de Sistemul Garanţie-Returnare. Din acest motiv, încercăm ori de câte ori avem ocazia să ne asigurăm că toată lumea ştie ce are de făcut şi mai ales de faptul că cetăţenii, românii sunt trataţi cu respect şi cu respectarea legii. În weekend am fost la Centrul de sortare şi de numărare din judeţul Bacău, de la mine de acasă. Am văzut acolo zeci de camioane. Unele descărcau, altele încărcau materie primă care ajunge mai departe la fabricile de reciclare. Zeci de oameni lucrează şi ziua şi noaptea, pentru că se lucrează în trei schimburi. Asta şi pentru că românii reciclează, românii înţeleg importanţa SGR-ului. Românii sunt cea mai importantă verigă în tot acest proces, care pleacă de la producător, trece pe la distribuitor, la magazin, la cetăţean şi înapoi la punctele de colectare”, a susţinut ministrul de resort.

Conform datelor prezentate, săptămâna trecută, de ministrul Mediului, într-o conferinţă de presă, numărul ambalajelor colectate prin SGR a depăşit 1,3 miliarde.

„Am sărbătorit nu demult PET-ul cu numărul un miliard. Astăzi, avem deja colectate peste 1,3 miliarde de ambalaje prin Sistemul de Garanţie-Returnare şi sperăm ca, foarte repede, să anunţăm şi ambalajul cu numărul două miliarde. Zeci de mii de tone de ambalaje ajung acolo unde trebuie, respectiv în fabricile de reciclare şi citim aproape săptămânal ştiri legate de extinderea capacităţilor reciclatorilor de materii prime, fie de PET, fie de sticlă, fie de aluminiu, lucru care ne bucură, pentru că înseamnă investiţii noi, locuri de muncă noi şi tehnologii atrase în România. Ne bucurăm de beneficiile Sistemului de Garanţie-Returnare, în sensul în care am promis că vom lăsa o ţară mai curată decât am găsit-o. Deja, pe marginea drumurilor, pe albiile cursurilor de apă, în păduri şi în natură, în general, vedem mai puţine PET-uri. Dincolo de toate aceste veşti bune, mă simt obligat să admit că sistemul încă are anumite disfuncţionalităţi pe care suntem obligaţi să le remediem”, a transmis demnitarul.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare este o companie ce funcţionează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR.

Compania a fost creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

Administratorul SGR funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deşeurilor de ambalaje, în vederea atingerii ţintelor de reciclare impuse României de Uniunea Europeană.

Sursă: AGERPRES / Redactor online: Doina Sîrbu / Foto: facebook.com

TULCEA: Femeie cercetată pentru continuarea campaniei electorale
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 10:19

TULCEA: Femeie cercetată pentru continuarea campaniei electorale

O femeie, în vârstă de 64 de ani, din satul Malcoci, judeţul Tulcea, este cercetată de poliţişti pentru continuarea propagandei electorale...

TULCEA: Femeie cercetată pentru continuarea campaniei electorale
Aproape 1.850 de solicitări pentru votul cu urna mobilă, în județul Constanța
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 10:06

Aproape 1.850 de solicitări pentru votul cu urna mobilă, în județul Constanța

Efectivele teritoriale ale MAI care au asigurat protecția secțiilor de vot pe parcursul nopții le-au predat președinților birourilor electorale...

Aproape 1.850 de solicitări pentru votul cu urna mobilă, în județul Constanța
TULCEA: Peste 1.000 de solicitări pentru urna mobilă
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 09:48

TULCEA: Peste 1.000 de solicitări pentru urna mobilă

Conform datelor centralizate la nivelul Comandamentului Operațional din cadrul IPJ Tulcea, care monitorizează și coordonează misiunile legate de...

TULCEA: Peste 1.000 de solicitări pentru urna mobilă
Tatiana Mironov
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 09:43

Tatiana Mironov, invitată la “Povești din Dobrogea”

La Constanța s-a deschis oficial, printr-un eveniment amplu, desfășurat sâmbătă, la Muzeul de Artă Constanța, școala de vară dedicată...

Tatiana Mironov, invitată la “Povești din Dobrogea”
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 09:24

UPDATE | Alegeri prezidențiale 2025. Prezența la vot, la ora 11.00, în România – 14,6%

Actualizare ora 11.00: La nivel național, prezența la urne este de 14,6%. Au votat 2.621.766 de persoane, dintre care 1.670.410 în mediul urban...

UPDATE | Alegeri prezidențiale 2025. Prezența la vot, la ora 11.00, în România – 14,6%
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 08:47

„Poduri de romanță” – tema ediției Festivalului Național de Romanțe „Crizantema de Aur” 2025

Cel mai longeviv festival de muzică din România, desfășurat fără întrerupere din 1967,  a ajuns la ediția a 58-a și se va desfășura la...

„Poduri de romanță” – tema ediției Festivalului Național de Romanțe „Crizantema de Aur” 2025
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 08:39

Prezidențiale 2025: Cetățenii care nu pot vota într-o secție de votare pot solicita urna mobilă

Urna mobilă poate fi folosită la alegerile prezidențiale de duminică în cazul alegătorilor din țară care, din motive de boală, invaliditate...

Prezidențiale 2025: Cetățenii care nu pot vota într-o secție de votare pot solicita urna mobilă
Actualitate duminică, 4 mai 2025, 08:29

AUDIO | Ce povești ascunde Muzeul Național al Marinei Române din Constanța

Minivacanța de 1 mai continuă la malul mării, una dintre destinațiile preferate de români în această perioadă. Dacă ați fost pe plajă,...

AUDIO | Ce povești ascunde Muzeul Național al Marinei Române din Constanța