Ascultă Radio România Constanța Live

UPDATE/VIDEO – Un avion EgyptAir care zbura între Paris și Cairo s-a prăbușit în Marea Mediterană

UPDATE/VIDEO – Un avion EgyptAir care zbura între Paris și Cairo s-a prăbușit în Marea Mediterană

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 19 mai 2016, 06:47 / actualizat: 19 mai 2016, 10:29

Ministrul egiptean al aviației civile a afirmat joi dimineață că echipe de prim-ajutor și salvare efectuează operațiuni de căutare a avionului companiei EgyptAir care a dispărut de pe ecranele radarelor, transmit agențiile internaționale de presă.

Într-un scurt comunicat pe rețelele sociale, EgyptAir a informat că zborul MS804 era efectuat de un avion care decolase miercuri noaptea la orele 23.09 de pe aeroportul ‘Charles de Gaulle’ din Paris, urmând să aterizeze la Cairo joi dimineață.

Compania aeriană a scris pe Twitter că avionul a dispărut după ce a pătruns 10 mile în spațiul aerian al Egiptului.

În avion se aflau 59 de pasageri și 10 membri ai echipajului, potrivit mass-media.

–––––––

UPDATE

Avionul EgyptAir care a dispărut de pe radare joi dimineața cu 66 de persoane la bord s-a prăbușit în largul insulei grecești Karpathos, în spațiul aerian egiptean, informează surse aeroportuare citate de AFP. Informația a fost confirmată oficial, puțin după ora 11.00, ora României și de responsabili din cadrul Companiei EgyptAir.

Experți consultați de presa franceză în legătură cu dispariția avionului EgyptAir care efectua o cursă Paris-Cairo nu exclud ca aparatul de zbor să fi fost ținta unui atentat, în condițiile în care avionul de tip Airbus A320 era relativ nou, pilotul avea la activ peste 6.000 de ore de zbor, iar vremea era bună în momentul dispariției aeronavei de pe radare.

Gérard Feldzer, consultant în domeniul transporturilor, a explicat pentru Le Parisien că există mai multe elemente care permit excluderea ipotezei unei erori umane. ‘Pornind de la informațiile de care dispunem, ipoteza unui atentat este privilegiată. Un avion care dispare brusc de pe radare, la mare altitudine, probabil deasupra mării… Ne putem gândi că a fost vorba despre o bombă la bord, deși deocamdată nu putem fi siguri 100%. Ceea ce este sigur este că echipajul nu a putut transmite un mesaj SOS (…)’, a spus el.

Avionul Airbus A320 fusese dat în exploatare în 2003, echipajul era experimentat, pilotul avea la activ peste 6.000 de ore de zbor, compania EgyptAir este una cu experiență, toate aceste elemente excluzând o eroare de pilotaj sau un incident mecanic, potrivit lui Feldzer. ‘De exemplu, în cazul exploziei unui motor, echipajul are timp să transmită un mesaj SOS’, a spus el.

Întrebat dacă nu cumva condițiile meteo au avut vreun rol în dispariția avionului cu 66 de pasageri la bord, Feldzer a spus că, din informațiile cunoscute, condițiile meteo erau bune. De altfel, potrivit Reuters, Organizația europeană pentru siguranța navigației aeriene (Eurocontrol) a anunțat că joi dimineața nu au existat condiții meteo nefavorabile în vecinătatea zonei în care a dispărut avionul.

‘Din ceea ce știm de la sistemele informatice, credem că Airbus-ul se afla la altitudinea de croazieră și începuse să coboare ușor sub această altitudine. Nu putea fi lovit cu arme clasice. Ar trebui să aflăm acum dacă este vorba despre o persoană aflată la bord și care să fie responsabilă de (producerea unei) explozii, (sau) dacă o bombă a fost ascunsă (în cabină) la o escală precedentă sau (pe aeroportul parizian) Roissy. Evident, este încă prea devreme ca să avem răspunsuri’, a declarat Feldzer.

La rândul său, Jean-Paul Troadec, fostul președinte al Biroului de Anchete și Analize pentru securitatea aviației civile (BEA), a declarat pentru Europe1 că ‘ar putea fi vorba despre un atentat’. ‘Lucrăm cu câteva ipoteze. Ne gândim obligatoriu la posibilitatea unui atentat la bord, cu o bombă sau cu un atentator kamikaze. Ipoteza unei defecțiuni tehnice, în condițiile în care vremea era bună, pare și ea posibilă, dar nu este prioritară. Ne-am putea gândi la o rachetă, ca în cazul avionului Malaysia Airlines, în iulie 2014’, a declarat el.

Potrivit specialistului francez în aviație civilă, ‘dacă echipajul nu a trimis un mesaj SOS este pentru că evenimentul (de la bordul avionului) a fost foarte brutal. Un defecțiune la un motor sau o problemă tehnică nu produc un accident subit. Or, în acest caz, echipajul nu a reacționat, deci ne putem gândi la un atentat’, a explicat Troadec. Totodată, expertul francez a insistat că ‘EgyptAir este o companie care are autorizație să deservească Europa, ceea ce înseamnă că nu figurează pe lista neagră a UE’ (lista UE privind siguranța aeriană conține liniile aeriene pe care Comisia Europeană a decis să le supună unei interdicții totale sau parțiale de operare în UE, pe motiv că nu au aderat la standardele internaționale aplicabile în materie de siguranță aeriană — n.r.).

Sursa – agerpres.ro

Minorul care a căzut de pe turla Bisericii Sfântul “Nectarie” nu figurează ca angajat cu forme legale
Actualitate luni, 12 mai 2025, 16:48

Minorul care a căzut de pe turla Bisericii Sfântul “Nectarie” nu figurează ca angajat cu forme legale

În data de 12 mai, în intervalul orar 11.30-12.00, fără a se putea preciza cu certitudine ora, la Biserica Sfântul „Nectarie” din Constanța...

Minorul care a căzut de pe turla Bisericii Sfântul “Nectarie” nu figurează ca angajat cu forme legale
CONSTANȚA: A început organizarea de șantier pentru reabilitarea Teatrului de Vară
Actualitate luni, 12 mai 2025, 16:20

CONSTANȚA: A început organizarea de șantier pentru reabilitarea Teatrului de Vară

Lucrările de reabilitare și modernizare a Teatrului de Vară din Mamaia avansează conform graficului. În prezent, se execută lucrări de...

CONSTANȚA: A început organizarea de șantier pentru reabilitarea Teatrului de Vară
Femeia antreprenor în Europa de mâine
Actualitate luni, 12 mai 2025, 15:32

Femeia antreprenor în Europa de mâine

 8 Asociații ale Femeilor de Afaceri din România reunite într-o coaliție – C.A.F.A. – s-au întâlnit la Constanța, în Conferința...

Femeia antreprenor în Europa de mâine
DIALOGURI LA ZI | Cosmin Văru, fondatorul unui complex turistic ecorural în Corbu, invitat în emisiunea de astăzi
Actualitate luni, 12 mai 2025, 15:24

DIALOGURI LA ZI | Cosmin Văru, fondatorul unui complex turistic ecorural în Corbu, invitat în emisiunea de astăzi

În comuna constănțeană Corbu, un antreprenor tânăr împreună cu familia sa a pus bazele unui cătun arhaic românesc. Este un complex turistic...

DIALOGURI LA ZI | Cosmin Văru, fondatorul unui complex turistic ecorural în Corbu, invitat în emisiunea de astăzi
Actualitate luni, 12 mai 2025, 15:16

Pe 2 iunie, Biblioteca Județeană Constanța organizează concursul „Recunoaște autorul”

1 Iunie – Ziua Internațională a copilului – este un prilej de bucurie, nu numai pentru copii, dar pentru toți cei care am păstrat un loc...

Pe 2 iunie, Biblioteca Județeană Constanța organizează concursul „Recunoaște autorul”
Actualitate luni, 12 mai 2025, 15:09

AUDIO | Cartea „Nicolae Iorga şi seducţia fascismului italian”, scrisă de Georgiana Ţăranu, lansată la Universitatea “Ovidius”

Cartea „Nicolae Iorga şi seducţia fascismului italian”, scrisă de Georgiana Ţăranu, asistent universitar al Facultății de Istorie şi...

AUDIO | Cartea „Nicolae Iorga şi seducţia fascismului italian”, scrisă de Georgiana Ţăranu, lansată la Universitatea “Ovidius”
Actualitate luni, 12 mai 2025, 14:41

TULCEA: Viitor incert pentru Energoterm SA

Consiliul Local al municipiului Tulcea va decide, la finele lunii viitoare, ce se va întâmpla cu societatea Energoterm SA, singurul furnizor de...

TULCEA: Viitor incert pentru Energoterm SA
Actualitate luni, 12 mai 2025, 14:40

Colegiul Medicilor Stomatologi: Peste 60% dintre români prezintă semne de afecțiuni gingivale

Peste 60% dintre români prezintă semne de afecțiuni gingivale, avertizează Colegiul Medicilor Stomatologi din România. De asemenea,...

Colegiul Medicilor Stomatologi: Peste 60% dintre români prezintă semne de afecțiuni gingivale