Ascultă Radio România Constanța Live

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Publicat de , 3 februarie 2016, 20:50

În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014.

Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).

Și în anul 2015 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).

„Generația fără HPV” a cucerit litoralul – Campania Rotary continuă până pe 24 august
Social miercuri, 20 august 2025, 12:26

„Generația fără HPV” a cucerit litoralul – Campania Rotary continuă până pe 24 august

Campania națională „Generația fără HPV”, inițiată de Rotary District 2241 România și Republica Moldova, a debutat pe 15 august pe...

„Generația fără HPV” a cucerit litoralul – Campania Rotary continuă până pe 24 august
Energia electrică, în topul scumpirilor în iulie 2025. Ce alte prețuri au mai crescut
Social marți, 12 august 2025, 10:57

Energia electrică, în topul scumpirilor în iulie 2025. Ce alte prețuri au mai crescut

Energia electrică, fructele proaspete şi fructele şi conservele din fructe se află în topul scumpirilor înregistrate în iulie 2025, comparativ...

Energia electrică, în topul scumpirilor în iulie 2025. Ce alte prețuri au mai crescut
Ilie Bolojan, consultări cu federațiile sindicale din învățământ: Va fi mai multă muncă pentru aceeași bani
Social luni, 11 august 2025, 15:45

Ilie Bolojan, consultări cu federațiile sindicale din învățământ: Va fi mai multă muncă pentru aceeași bani

Premierul Ilie Bolojan și ministrul Educației, Daniel David, au avut, luni, la Palatul Victoria, o întâlnire de lucru cu reprezentanții...

Ilie Bolojan, consultări cu federațiile sindicale din învățământ: Va fi mai multă muncă pentru aceeași bani
Marți, 5 august, este ultima zi în care absolvenții instituțiilor de învățământ mai pot depune documentele pentru ajutorul de șomaj
Social marți, 5 august 2025, 08:17

Marți, 5 august, este ultima zi în care absolvenții instituțiilor de învățământ mai pot depune documentele pentru ajutorul de șomaj

Absolvenții instituțiilor de învățământ mai pot depune doar astăzi documentele necesare obținerii ajutorului de șomaj.  Pentru a beneficia...

Marți, 5 august, este ultima zi în care absolvenții instituțiilor de învățământ mai pot depune documentele pentru ajutorul de șomaj
Social vineri, 1 august 2025, 13:53

AUDIO | Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate

Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate, de la 1 august! Potrivit Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal...

AUDIO | Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate
Social miercuri, 30 iulie 2025, 07:25

Rezultatele finale la Titularizare – afișate miercuri

Rezultatele finale, după contestații, la proba scrisă a concursului național de Titularizare vor fi afișate miercuri la sediile inspectoratelor...

Rezultatele finale la Titularizare – afișate miercuri
Social vineri, 25 iulie 2025, 18:02

CT Bus în grevă. Cum va decurge protestul

Angajații de la CT Bus au ajuns la capătul răbdării. După mai multe luni de negocieri eșuate între sindicaliști și conducere, luni va fi...

CT Bus în grevă. Cum va decurge protestul
Social marți, 22 iulie 2025, 19:24

CONSTANȚA/TULCEA: Grevă generală în primării. Care sunt localitățile în care vor avea loc acțiuni de protest

Angajaţii din primării intră pe 30 iulie în grevă, nemulţumiţi că nu au fost consultaţi cu privire la măsurile care-i privesc şi care vor...

CONSTANȚA/TULCEA: Grevă generală în primării. Care sunt localitățile în care vor avea loc acțiuni de protest