Ascultă Radio România Constanța Live

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Publicat de , 3 februarie 2016, 20:50

În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014.

Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).

Și în anul 2015 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).

CONSTANȚA: Gala brazilor de Crăciun – eveniment caritabil
Social duminică, 7 decembrie 2025, 18:23

CONSTANȚA: Gala brazilor de Crăciun – eveniment caritabil

Gala brazilor de Crăciun este un eveniment caritabil, organizat și anul acesta de Asociațiile Constanța RESTART și CARAVANA FERICIRII în...

CONSTANȚA: Gala brazilor de Crăciun – eveniment caritabil
CONSTANȚA: Spectacol caritabil pentru copii cu diabet – „Colind pentru inimi curajoase”
Social vineri, 5 decembrie 2025, 12:19

CONSTANȚA: Spectacol caritabil pentru copii cu diabet – „Colind pentru inimi curajoase”

Vă invităm să transformați magia iernii în fapte bune, prin participarea la spectacolul „Colind pentru inimi curajoase”, dedicat...

CONSTANȚA: Spectacol caritabil pentru copii cu diabet – „Colind pentru inimi curajoase”
CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect
Social joi, 4 decembrie 2025, 15:44

CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect

Municipalitatea constănțeană anunță simplificarea procedurii pentru beneficiarii constănțeni ai programului social Respect.  Potrivit...

CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect
CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet
Social miercuri, 3 decembrie 2025, 15:38

CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet

Ne aflăm în perioada din an în care, în spiritul Sărbătorilor, învățăm din nou să fim aproape unii de alții, să ne deschidem inimile și...

CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet
Social sâmbătă, 29 noiembrie 2025, 18:30

TOPRAISAR: Patru locuințe protejate destinate tinerilor cu dizabilități

În localitatea Topraisar au fost inaugurate joi, 27 septembrie, 4 locuințe protejate, cu o capacitate totală de 40 de locuri, destinate tinerilor...

TOPRAISAR: Patru locuințe protejate destinate tinerilor cu dizabilități
Social marți, 18 noiembrie 2025, 16:13

Crește taxa de salubrizare la MEDGIDIA!

Din 2026, fiecare persoană care locuiește în municipiu va plăti 235 de lei pe an, cu 70 de lei mai mult decât în prezent. Anunțul a fost...

Crește taxa de salubrizare la MEDGIDIA!
Social sâmbătă, 15 noiembrie 2025, 17:19

CONSTANȚA: 89 de locuri în mai multe stațiuni balneare puse la dispoziție de Casa Județeană de Pensii

Pentru seria cu numărul 17 din acest an, Casa Județeană de Pensii Constanța are disponibile bilete de tratament cu data de prezentare în...

CONSTANȚA: 89 de locuri în mai multe stațiuni balneare puse la dispoziție de Casa Județeană de Pensii
Social vineri, 14 noiembrie 2025, 17:12

CONSTANȚA: Noi tensiuni la societatea de transport în comun CT Bus

Există noi tensiuni la societatea de transport în comun din Constanța. La ultima ședință a Comisiei Paritare au fost invitați și...

CONSTANȚA: Noi tensiuni la societatea de transport în comun CT Bus