Ascultă Radio România Constanța Live

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

Publicat de , 18 noiembrie 2015, 21:00

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat, miercuri, Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2014, care prezintă o situație a respectării parametrilor administrativi. Au fost analizați primii 100 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix (în funcție de numărul de conexiuni), respectiv toți cei patru furnizori de servicii de acces la internet la puncte mobile.

Pentru a ilustra dinamica pieței serviciilor de acces la internet la punct fix, raportul pune accent pe evoluţia parametrilor pentru primii 5 furnizori în funcție de numărul de abonați, care deţin o cotă de piaţă cumulată de peste 91%: Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, TELEKOM Romania Communications și UPC România.

Marea majoritate a reclamațiilor primite de furnizori în 2014 se referă la deranjamente, acestea reprezentând aproximativ 70% din totalul reclamațiilor, celelalte tipuri de reclamații, inclusiv cele referitoare la factură, fiind mult mai puțin numeroase. În ceea ce priveşte remedierea deranjamentelor, din datele raportate de furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, și de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil.

Această prezentare necesită JavaScript.

În anul 2014, datele transmise de primii 5 furnizori de internet fix indică o tendință pozitivă, de reducere atât a numărului reclamațiilor totale, cât și a numărului reclamațiilor referitoare la deranjamente. Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente este mult mai mică în cazul serviciului de internet mobil decât în cazul serviciului furnizat la punct fix.

În ceea ce privește indicatorii tehnici, din anul 2014, ANCOM pune la dispoziția publicului aplicația interactivă Netograf.ro, care permite măsurarea parametrilor de calitate tehnici ai propriului furnizor. Utilizatorii serviciilor de acces la internet pot testa, monitoriza și evalua performanța realizată de furnizori, precum și evoluția acesteia în timp, respectiv îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului oferit.

CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect
Social joi, 4 decembrie 2025, 15:44

CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect

Municipalitatea constănțeană anunță simplificarea procedurii pentru beneficiarii constănțeni ai programului social Respect.  Potrivit...

CONSTANȚA: Procedură simplificată, pentru beneficiarii programului social Respect
CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet
Social miercuri, 3 decembrie 2025, 15:38

CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet

Ne aflăm în perioada din an în care, în spiritul Sărbătorilor, învățăm din nou să fim aproape unii de alții, să ne deschidem inimile și...

CONSTANȚA: „Colind pentru inimi curajoase” – spectacol caritabil pentru copiii cu diabet
TOPRAISAR: Patru locuințe protejate destinate tinerilor cu dizabilități
Social sâmbătă, 29 noiembrie 2025, 18:30

TOPRAISAR: Patru locuințe protejate destinate tinerilor cu dizabilități

În localitatea Topraisar au fost inaugurate joi, 27 septembrie, 4 locuințe protejate, cu o capacitate totală de 40 de locuri, destinate tinerilor...

TOPRAISAR: Patru locuințe protejate destinate tinerilor cu dizabilități
Crește taxa de salubrizare la MEDGIDIA!
Social marți, 18 noiembrie 2025, 16:13

Crește taxa de salubrizare la MEDGIDIA!

Din 2026, fiecare persoană care locuiește în municipiu va plăti 235 de lei pe an, cu 70 de lei mai mult decât în prezent. Anunțul a fost...

Crește taxa de salubrizare la MEDGIDIA!
Social sâmbătă, 15 noiembrie 2025, 17:19

CONSTANȚA: 89 de locuri în mai multe stațiuni balneare puse la dispoziție de Casa Județeană de Pensii

Pentru seria cu numărul 17 din acest an, Casa Județeană de Pensii Constanța are disponibile bilete de tratament cu data de prezentare în...

CONSTANȚA: 89 de locuri în mai multe stațiuni balneare puse la dispoziție de Casa Județeană de Pensii
Social vineri, 14 noiembrie 2025, 17:12

CONSTANȚA: Noi tensiuni la societatea de transport în comun CT Bus

Există noi tensiuni la societatea de transport în comun din Constanța. La ultima ședință a Comisiei Paritare au fost invitați și...

CONSTANȚA: Noi tensiuni la societatea de transport în comun CT Bus
Social miercuri, 12 noiembrie 2025, 16:30

Sindicaliștii de la CT Bus Constanța au protestat în Capitală

Sindicaliștii din toată țara au protestat, astăzi, în București, exprimându-și nemulțumirea față de măsurile de austeritate anunțate de...

Sindicaliștii de la CT Bus Constanța au protestat în Capitală
Social miercuri, 12 noiembrie 2025, 16:16

Protest al ambulanțierilor în Piața Victoriei. Au participat 20 de sindicaliști de la SAJ Constanța

Reprezentanții sindicatelor din serviciile de ambulanță au participat, astăzi, la un miting organizat de Blocul Național Sindical (BNS) în...

Protest al ambulanțierilor în Piața Victoriei. Au participat 20 de sindicaliști de la SAJ Constanța