Ascultă Radio România Constanța Live

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

FOTO – 70 la sută dintre reclamațiile primite de furnizorii de internet se referă la deranjamente

Publicat de , 18 noiembrie 2015, 21:00

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat, miercuri, Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2014, care prezintă o situație a respectării parametrilor administrativi. Au fost analizați primii 100 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix (în funcție de numărul de conexiuni), respectiv toți cei patru furnizori de servicii de acces la internet la puncte mobile.

Pentru a ilustra dinamica pieței serviciilor de acces la internet la punct fix, raportul pune accent pe evoluţia parametrilor pentru primii 5 furnizori în funcție de numărul de abonați, care deţin o cotă de piaţă cumulată de peste 91%: Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, TELEKOM Romania Communications și UPC România.

Marea majoritate a reclamațiilor primite de furnizori în 2014 se referă la deranjamente, acestea reprezentând aproximativ 70% din totalul reclamațiilor, celelalte tipuri de reclamații, inclusiv cele referitoare la factură, fiind mult mai puțin numeroase. În ceea ce priveşte remedierea deranjamentelor, din datele raportate de furnizori reiese că termenul asumat variază de la o oră până la 72 de ore, cu o valoare medie constantă pe cele 4 trimestre de 40 de ore pentru deranjamentele privind internetul la punct fix, și de 30 de ore pentru deranjamentele privind internetul mobil.

Această prezentare necesită JavaScript.

În anul 2014, datele transmise de primii 5 furnizori de internet fix indică o tendință pozitivă, de reducere atât a numărului reclamațiilor totale, cât și a numărului reclamațiilor referitoare la deranjamente. Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente este mult mai mică în cazul serviciului de internet mobil decât în cazul serviciului furnizat la punct fix.

În ceea ce privește indicatorii tehnici, din anul 2014, ANCOM pune la dispoziția publicului aplicația interactivă Netograf.ro, care permite măsurarea parametrilor de calitate tehnici ai propriului furnizor. Utilizatorii serviciilor de acces la internet pot testa, monitoriza și evalua performanța realizată de furnizori, precum și evoluția acesteia în timp, respectiv îmbunătățirea sau degradarea calității serviciului oferit.

Poșta Română: Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai vor fi distribuite începând cu data de 2 mai
Social miercuri, 23 aprilie 2025, 16:04

Poșta Română: Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai vor fi distribuite începând cu data de 2 mai

Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai 2025 vor fi distribuite începând cu data de 2 mai, a anunțat marți Compania Națională...

Poșta Română: Pensiile și prestațiile sociale aferente lunii mai vor fi distribuite începând cu data de 2 mai
CONSTANȚA: Sprijin pentru persoanele vulnerabile cu prilejul Sărbătorilor Pascale
Social vineri, 18 aprilie 2025, 13:34

CONSTANȚA: Sprijin pentru persoanele vulnerabile cu prilejul Sărbătorilor Pascale

Cu prilejul Sărbătorilor Pascale, Primăria Municipiului Constanța, prin Direcția Generală de Asistență Socială, aduce un strop de lumină...

CONSTANȚA: Sprijin pentru persoanele vulnerabile cu prilejul Sărbătorilor Pascale
Poșta Română a finalizat distribuirea pensiilor, cât și livrarea anticipată a prestațiilor sociale aferente lunii aprilie
Social vineri, 18 aprilie 2025, 11:10

Poșta Română a finalizat distribuirea pensiilor, cât și livrarea anticipată a prestațiilor sociale aferente lunii aprilie

Poșta Română a finalizat, înaintea Sărbătorilor de Paște, distribuirea prestațiilor sociale aferente lunii aprilie, operatorul precizând că...

Poșta Română a finalizat distribuirea pensiilor, cât și livrarea anticipată a prestațiilor sociale aferente lunii aprilie
TULCEA: Un strop de lumină în suflete, dus pe valurile Deltei de jandarmi
Social joi, 17 aprilie 2025, 15:51

TULCEA: Un strop de lumină în suflete, dus pe valurile Deltei de jandarmi

Jandarmii tulceni au sprijinit Asociația Eco-Durabil în cadrul campaniei umanitare „O mână de ajutor pentru Iepuraș”, prin transportul pe...

TULCEA: Un strop de lumină în suflete, dus pe valurile Deltei de jandarmi
Social miercuri, 16 aprilie 2025, 14:01

MEDGIDIA: Taxa de salubrizare pentru anul 2026 va rămâne la nivelul acestui an

La Medgidia, taxa de salubrizare pentru anul 2026 va rămâne la nivelul acestui an. Ea va fi actualizată doar cu rata inflației, de 5,6%. Șeful...

MEDGIDIA: Taxa de salubrizare pentru anul 2026 va rămâne la nivelul acestui an
Social miercuri, 16 aprilie 2025, 09:09

România, printre țările UE cu cele mai mici rate de ocupare în 2024

Aproximativ 197,6 milioane de persoane în vârstă de muncă (20-64 ani) din Uniunea Europeană erau ocupate în 2024, ceea ce înseamnă o rată de...

România, printre țările UE cu cele mai mici rate de ocupare în 2024
Social sâmbătă, 12 aprilie 2025, 11:23

CONSTANȚA: Reabilitare termică pentru mai multe blocuri. Care sunt acestea?

Contractele de execuţie au fost semnate de primarul municipiului Constanţa, marcând un pas important în direcţia modernizării fondului locativ...

CONSTANȚA: Reabilitare termică pentru mai multe blocuri. Care sunt acestea?
Social sâmbătă, 12 aprilie 2025, 10:44

CONSTANȚA: Au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an

Casa Județeană de Pensii Constanța anunță că au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an. Perioada de...

CONSTANȚA: Au fost primite biletele de tratament balnear pentru a patra serie din acest an