Jumătate dintre maşinile aduse din străinătate au kilometrajul dat înapoi

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 22 aprilie 2015, 18:00
Uniunea Europeană vrea să interzică intervenţia asupra kilometrajului în cazul maşinilor second hand scoase la vânzare. Măsura ar putea influenţa puternic piaţa auto din România.
Există studii potrivit cărora aproape jumătate dintre maşinile rulate aduse din străinătate nu arată numărul real de kilometri. Manevra este periculoasă pentru cei care cumpără astfel de maşini. Există riscul unor accidente din cauza defectării unor piese care nu au fost schimbate la timp.
Practica arată că românii nu cumpără maşini care au mai mult de 200.000 de kilometri. Cum şoferii din vestul Europei ajung să meargă şi 50.000 de kilometri într-un an, samsarii de maşini trebuie să le „întinerească” pe ascuns. Umblă la ceasurile de bord ale maşinilor scoase la vânzare. Operaţiunea a devenit la rândul ei o afacere. Cei care fac astfel de schimbări pot fi găsiţi şi pe site-urile de mică publicitate.
Manevra, care în Statele Unite este delict federal, este însă permisă în România. Clientul este practic înşelat, iar in unele situaţii poate ajunge la service destul de repede după cumpărarea maşinii. Şi cu costuri suplimentare mari dacă trebuie să schimbi, de exemplu, kitul de distribuţie.
Specialiştii din piaţa auto ştiu câteva trucuri pentru a afla dacă maşina cumpărată are kilometri reali afişaţi la bord. Cumpărătorii ar trebui să se uite, în primul rand, la cât de uzat este interiorul. Dar cel mai bine ar fi să meargă la un service autorizat.
Intervenţia asupra kilometrajului este sancţionată doar în câteva state din Uniunea Europeană. Din 2018, această întinerire falsă ar putea fi interzisă însă în toate ţările din UE.
Sursa – stiri.tvr.ro