Ascultă Radio România Constanța Live

Dieta care înjumătăţeşte riscul de cancer intestinal

Dieta care înjumătăţeşte riscul de cancer intestinal

Publicat de Bogdan Comșa, 4 noiembrie 2014, 20:23

Dieta Paleo, cunoscută şi sub denumirea de „dieta oamenilor cavernelor”, scade cu până la 50% riscul de cancer intestinal, o maladie care cauzează peste 16.000 de decese în fiecare an în numai Marea Britanie.

Dieta Paleo reprezintă o metodă în vogă pentru a slăbi. Ea are însă şi alte beneficii importante, întrucât reduce la jumătate riscul de cancer intestinal, informează dailymail.co.uk.

Adepţii acestei diete au renunţat la alimentele procesate, precum preparatele servite în restaurantele fast-food, preparatele semicongelate, pâine şi paste. În schimb, ei mănâncă doar acele alimente care erau disponibile pentru populaţiile de vânători-culegători din paleolitic, precum fructe, legume, nuci, seminţe şi carne slabă.

Jucătorul de crichet englez Andrew Flintoff şi vedetele de cinema Megan Fox şi Matthew McConaughey se numără printre vedetele care au reuşit să slăbească foarte mult cu ajutorul acestei diete.

În plus, oamenii de ştiinţă americani au descoperit de curând că dieta Paleo reduce la jumătate riscul de cancer intestinal. Cercetătorii de la Universitatea Emory din oraşul Atlanta au analizat obiceiurile alimentare ale unui număr de 2.301 persoane – femei şi bărbaţi -, cu vârstele cuprinse între 30 şi 74 de ani.

Participanţii la studiu au fost catalogaţi în funcţie de cât de „paleolitică” era dieta lor. Voluntarii au fost rugaţi apoi să încerce şi dieta mediteraneană, care permite consumul moderat de lapte, iaurt, cereale şi alcool. Apoi, datele despre dietele lor au fost comparate cu dosarele medicale ale participanţilor.

În total, 564 dintre voluntari au dezvoltat un adenom colorectal – o tumoare benignă care este un precursor al cancerului intestinal.

Pentru femeile care respectau cel mai mult regulile dietei Paleo, riscul de apariţie a tumorilor a scăzut cu 29 de procente, iar cele care au adoptat dieta mediteraneană au prezentat un risc cu 26% mai scăzut.

În cazul bărbaţilor, dieta Paleo a avut beneficii şi mai mari: riscul de cancer intestinal a scăzut cu 51%.

Studiul a fost publicat în American Journal of Epidemiology.

Oamenii de ştiinţă au afirmat în anii 1970 că organismul uman este mai bine adaptat pentru dietele preistorice. Însă această idee a devenit una în mare vogă abia după ce a fost publicată de nutriţionista americană Loren Cordain, în 2010. Criticii ei spun că dieta Paleo nu ţine cont de felul în care au evoluat oamenii şi că un astfel de regim ar putea duce la malnutriţie.

Dieta Paleo prezintă anumite similarităţi cu o altă dietă celebră, Atkins, care mizează pe o abordare strictă – renunţarea totală la carbohidraţi.

Cel mai important aspect al ambelor diete constă în faptul că ele încearcă să evite produsele alimentare moderne, cele din viaţa de zi cu zi, precum pâinea, cartofii, pastele şi orezul, mizând în schimb pe un aport mare de proteine care provin din carne slabă, peşte şi ouă.

Dar, în timp ce dieta Paleo îi încurajează pe adepţii ei să mănânce şi o varietate largă de fructe şi legume proaspete, acestea sunt, în mod tradiţional, limitate în dieta Atkins.

Dieta Atkins acceptă, de asemenea, carnea procesată precum şunca şi produsele lactate precum brânza şi smântâna, însă acestea nu vor fi găsite niciodată în meniurile concepute pe baza dietei Paleo.
Sursa: Mediafax

Acțiune de igienizare ecologică a Portului Mangalia
Actualitate vineri, 12 iunie 2026, 07:50

Acțiune de igienizare ecologică a Portului Mangalia

Asociația Ape Limpezi și Albastre, împreună cu OMD Mangalia, organizează pe data de 13 iunie o acțiune de igienizare ecologică a Portului...

Acțiune de igienizare ecologică a Portului Mangalia
Județul CONSTANȚA: Atenție, se oprește curentul! Lucrări programate
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 21:30

Județul CONSTANȚA: Atenție, se oprește curentul! Lucrări programate

Rețele Electrice România a redus pe cât posibil întreruperile programate pentru a minimiza disconfortul clienților. Lista întreruperilor...

Județul CONSTANȚA: Atenție, se oprește curentul! Lucrări programate
Trump anulează noua serie de bombardamente împotriva Iranului
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 21:01

Trump anulează noua serie de bombardamente împotriva Iranului

Președintele american Donald Trump a anunțat joi că a ordonat anularea noilor atacuri aeriene împotriva Iranului în urma ultimelor negocieri, la...

Trump anulează noua serie de bombardamente împotriva Iranului
Vernisajul expoziției „Scoarțe muntenești și dobrogene. Un secol de motive populare” a avut loc la Muzeul de Etnografie „Vergu-Mănăilă” din Buzău
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 19:42

Vernisajul expoziției „Scoarțe muntenești și dobrogene. Un secol de motive populare” a avut loc la Muzeul de Etnografie „Vergu-Mănăilă” din Buzău

Muzeul de Artă Populară Constanța a fost prezent ieri, la vernisajul expoziției  „Scoarțe muntenești și dobrogene. Un secol de motive...

Vernisajul expoziției „Scoarțe muntenești și dobrogene. Un secol de motive populare” a avut loc la Muzeul de Etnografie „Vergu-Mănăilă” din Buzău
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 19:29

Peste 80 de delfini eșuați au fost găsiți pe plajele litoralului românesc, de la începutul anului!

Biologii marini de la ONG Mare Nostrum au anunțat un număr record de cetacee eșuate pe litoralul românesc al Mării Negre de la începutul...

Peste 80 de delfini eșuați au fost găsiți pe plajele litoralului românesc, de la începutul anului!
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 19:04

FOTO, VIDEO | Suspiciune de toxiinfecție alimentară la un restaurant din Agigea. CJPC Constanța a descoperit deficiențe grave

Inspectorii de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Constanța au efectuat astăzi, un control la restaurantul Golful...

FOTO, VIDEO | Suspiciune de toxiinfecție alimentară la un restaurant din Agigea. CJPC Constanța a descoperit deficiențe grave
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 18:53

Calendar istoric MINAC: 11 iunie – D-ale urbei: o învățătoare înfometată, o revoltă pe mare și un accident la Agigea

Nu trecuseră decât vreo patru ani de la integrarea Dobrogei în România, iar plajele litoralului începuseră deja să fie luate cu asalt de sute...

Calendar istoric MINAC: 11 iunie – D-ale urbei: o învățătoare înfometată, o revoltă pe mare și un accident la Agigea
Actualitate joi, 11 iunie 2026, 18:28

Șarpele Glykon, în expoziția „Muzeul Muzeelor” de la MNAR

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța anunță participarea uneia dintre cele mai valoroase artefacte din colecțiile sale la...

Șarpele Glykon, în expoziția „Muzeul Muzeelor” de la MNAR