Campanie pentru promovarea cărnii de porc românești în rândul consumatorilor
Asociația Producătorilor de Carne de Porc va veni cu o etichetă nouă, care să facă mai ușor de recunoscut produsele autohtone.
Publicat de Adina Sîrbu, 8 decembrie 2025, 13:16
O campanie pentru promovarea cărnii de porc româneşti, în contextul pierderilor provocate de pesta porcină în ultimii ani, a fost lansată de Asociaţia producătorilor autohtoni de profil, care vrea să îi convingă pe consumatori să cumpere produse româneşti.
În acelaşi timp, vine în sprijinul celor care vor să cumpere carne de porc autohtonă, dar nu ştie cum să o deosebească la raft.
Preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Carne de Porc din România, Adrian Balaban, spune că eticheta „produs în România” nu oferă o garanție că produsul este 100% românesc.
Adrian Balaban: Produs în România poate însemna doar sacrificat în România, poate însemna doar procesat în România, poate însemna născut, crescut, sacrificat, procesat în România. Este totuși un termen foarte larg „produs în România”. Noi vrem ca pe eticheta cărnii porcilor proveniți din fermele noastre să existe o marcă foarte clară și care să asigure consumatorul că acea carne provine de la porci crescuți și sacrificați în România. Asociația Producătorilor de Carne de Porc va veni cu etichetă nouă, începând de anul viitor, care să facă această carne mai ușor de recunoscut.
Redactor: Nicu Ispas