Farmecul litoralului românesc la WTM Londra – Mamaia-Constanţa
Agenţii de turism englezi şi alţi tour operatori din Europa şi-au exprimat intenţia să includă staţiunea Mamaia în pachete de vacanţă pentru turiştii străini.
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 6 noiembrie 2025, 20:28
‘Litoralul românesc este fascinant, oamenii sunt foarte ospitalieri, peisajele sunt fabuloase şi cu siguranţă ne vom întoarce şi la anul, pentru că mai avem multe atracţii să descoperim!’
Aceasta este doar una dintre impresiile turiştilor englezi, care au vizitat vara trecută staţiunea Mamaia şi oraşul Constanţa. De la poveştile pline de istorie şi cultură ale oraşului Constanţa, la plajele sălbatice din judeţ sau aromele gastronomiei dobrogene, Constanţa şi staţiunea Mamaia sunt cunoscute deja de mii de turişti străini.
Pentru a treia oară la târgul internaţional de turism World Travel Market din Londra, destinaţia Mamaia Constanţa a fost din nou la înălţime. Desk-ul Mamaia Constanţa Black Sea Coast a atras numeroşi jurnalişti englezi, content creatori şi influenceri dornici să documenteze atracţiile turistice ale destinaţiei şi să cunoască mai mult din istoria celui mai vechi oraş cu locuire neîntreruptă din România.
Totodată, agenţii de turism englezi şi alţi tour operatori din Europa şi-au exprimat intenţia să includă staţiunea Mamaia în pachete de vacanţă pentru turiştii străini:
‘Am stat de vorbă cu câţiva reprezentanţi de seamă ai unor reviste şi platforme video din Marea Britanie, o piaţă ţintă pentru litoralul românesc. O parte dintre ei au vizitat deja destinaţia noastră şi doresc să revină pentru a descoperi mult mai multe poveşti. National Geographic Traveller, platforma Nousmadic sau Millenial Magazine sunt doar câteva nume. Cu toţii au fost plăcut impresionaţi de frumuseţea plajelor noastre. A doua zi a fost rândul creatorilor de conţinut, agenţiilor de PR şi altor tour operatori să descopere ce au Constanţa şi staţiunea Mamaia mai bun de oferit. Londra ne-a primit cu multă ospitalitate la a treia noastră participare şi suntem pozitivi în privinţa unor viitoare parteneriate de impact cu agenţiile şi tour operatorii străini, dar şi cu potenţiali parteneri media care ne vor sprijini să promovăm oraşul Constanţa şi staţiunea Mamaia în cele mai importante destinaţii din Europa’, a declarat Sebastian Puznava, Vicepreşedinte OMD Mamaia Constanţa.
O dată cu participarea la WTM Londra din acest an, Ambasada României în Regatul Unit în parteneriat cu Asociaţia RoBoost şi FIHR – Federaţia Industriei Hoteliere din România şi APT – Alianţa pentru Turism în România au organizat la Institutul Cultural Român evenimentul: ROMANIA – Trending, Vibrant & Authentic.
În 5 noiembrie România a fost prezentată ca o destinaţie turistică autentică şi vibrantă. Regatul Unit este a treia cea mai importantă piaţă sursă de turişti a României în privinţa nopţilor de cazare, cu aproximativ 100 de zboruri directe pe săptămână între cele două ţări. Marea Britanie găzduieşte totodată o comunitate de peste 1,4 milioane de români, fiind un ambasador valoros pentru promovarea culturală şi turistică a României.
Ţara noastră a fost anul acesta prezentă pe scena TrendFest din cadrul WTM Londra – amplasată în zona imersivă dedicată experimentării trendurilor de călătorie prin experienţe interactive, cu un spectacol de dansuri populare olteneşti susţinut de ansamblul Maria Tănase – Centrul judeţean de Cultură şi Artă Dolj.
Alături de câţiva zeci de co-expozanţi, destinaţia Mamaia Constanţa a făcut parte din standul României amplasat în zona dedicată Europei, pe o suprafaţă de 304 metri pătraţi, fiind deschis pe toate cele patru laturi. Vizitatorii au avut acces facil şi o perspectivă completă asupra ofertei turistice naţionale.