TULCEA: Pentru a veni în sprijinul coasiguraților, CJAS și-a prelungit programul și a pus la dispoziția oamenilor posibilitatea de a trimite și de a primi documentele online
Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Tulcea.

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 19 septembrie 2025, 13:43
Mii de oameni au rămas fără asigurare de sănătate din această lună. Sunt foștii coasigurați, persoane fără venituri, aflate în întreținerea soțului sau a unuia dintre copii.
La Tulcea, unii dintre aceștia achită contribuția abia în momentul în care ajung la medic și au nevoie de asigurare în aceeași zi. Pentru a venit în sprijinul lor, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și-a prelungit programul până la ora 20.00 și a pus la dispoziția oamenilor posibilitatea de a trimite și de a primi documentele online.
Care este exact procedura și câți tulceni au achitat până acum asigurarea de sănătate, aflați din materialul următor.
Suma care trebuie plătită pentru ca un coasigurat să beneficieze de asigurare de sănătate este de 2.430 de lei pe an – echivalentul a 10% din salariul minim pe 6 luni. Aceasta poate fi achitată în două tranșe: 25% în momentul depunerii declarației unice la ANAF și 75% până în luna mai a anului viitor. După plata la ANAF, mai este necesară validarea calității de asigurat. La Tulcea, conducerea Casei Județene de Asigurări de Sănătate a luat câteva măsuri pentru a simplifica acest proces.
Directorul CJAS Tulcea, Eugenia Vasile.
”La nivel județean, am demarat o procedură comună cu Administrația Județeană a Finantelor Publice Tulcea în ceea ce privește demersul birocratic necesar validării calității de asigurat pentru persoanele care depun Declarația Unică (212) privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice. La sfârșit de program, colegii de la ANAF ne comunică datele necesare validării calității de asigurat, pentru persoanele care au depus D 212 în ziua respectivă, iar noi le efectuăm validarea fără ca cetățeanul să mai fie nevoit să treacă pe la noi. De asemenea programul de lucru cu publicul al compartimentului care gestionează calitatea de asigurat a fost prelungit, zilnic, până la ora 20.00. De la 1 august 2025, până în prezent (18.09.2025) au fost asigurate în baza depunerii Declarației Unice (212) privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, un număr de 1002 de persoane”.
Documentele necesare dobândirii calității de asigurat, respectiv declarația cu numărul de înregistrare de la ANAF și copie după cartea de identitate pot fi trimise la adresa urmarire@castl.ro., În cazul în care este necesară eliberarea adeverinței de asigurat, doar pentru cei care nu dețin card de asigurat, se va preciza modalitatea de transmitere a Adeverinței (prin e-mail sau prin poștă).
Reporter – Cătălina Radu