Turismul de pe litoral, blocat la sol: Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu”, fără legături interne
Aeroporturile din România trimit turiștii în destinații externe, dar nu și pe litoralul autohton.

Publicat de Adina Sîrbu, 28 august 2025, 07:46
Litoralul românesc își dorește an de an cât mai mulți turiști, români și străini, dar suferă, de asemenea, de ani buni, de lipsa unei conectivități decente cu alte orașe mari din țară.
Zborurile aeriene ar putea fi o soluție de preferat variantelor rutiere și feroviare, dar, în prezent, Aeroportul Internațional „Mihail Kogălniceanu” nu este legat de niciun alt aeroport din România. În schimb, de pe 14 aeroporturi din țară se zboară spre destinații de vacanță din afara țării. Ca în fiecare an, se analizează, se calculează și, ca de obicei, toate răspunsurile încep cu „sperăm că de la anul…”.
„Încercăm să aducem curse interne, cum ați văzut și-n ultimul timp, în toate județele s-au făcut demersuri pentru a plăti marketing-suport, pentru a aduce companii noi, pentru a face baze aeriene, în ultimele săptămâni Sibiul și Târgu-Mureș, nu mai spun de Craiova, Suceava, inclusiv Oradea au făcut astfel de demersuri și au reușit să dezvolte traficul, Brașovul a ajuns la pasagerul cu numărul 500.000. Noi nu am făcut niciun fel de demers, adică aeroportul nu are cum să facă un astfel de demers pentru că nu are cum să plătească marketing-suport, noi încercăm, dar se pare că nu funcționează fără să găsești o soluție de a susține aceste rute. Marketing-suport, pe legea din România, presupune o licitație pentru a găsi o companie aeriană care să poată să zboare pe rutele aeriene pe care noi ni le dorim, astfel încât să poți să susții parte din eventualele pierderi”, spune Bogdan ARTAGEA, directorul Aeroportului Internațional „Mihail Kogălniceanu”.
„Am văzut, de foarte mulți ani vorbim, de când noi am pierdut pe litoral zborurile interne, prin care am conectat Constanța cu Cluj, Timișoara, Iași, sau Oradea, odată ce am pierdut aceste zboruri, evident că toți românii din aceste regiuni au migrat mult mai ușor de pe aeroporturile lor, direct cu zboruri charter, către alte destinații externe. Este mult mai ușor să te îmbarci din Cluj sau din Timișoara către Grecia, Tunisia sau către Turcia. Însă este mult mai dificil să ajungi la mare”, a declarat Corina MARTIN, vicepreședinte Patronatul RESTO al operatorilor de turism de pe litoral.
Ascultați un reportaj realizat de Laurențiu Despina.