Mai mult de jumătate din turiştii care au mers pe litoral prin agenţii au ales Mamaia şi Năvodari

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 16 septembrie 2014, 15:10
Peste 50% din vânzările vacanţelor pe litoral în această vară prin agenţiile de turism s-au facut pentru hoteluri din Mamaia şi Năvodari, iar patru din cinci români care au intrat în agenţii pentru a cumpăra vacanţe interne au ales litoralul, potrivit unui studiu al ANAT.
Topul staţiunilor de pe litoral, în funcţie de vânzările prin agenţii de turism, este condus de Mamaia/Năvodari, Eforie Nord şi Saturn, urmate de Neptun, Jupiter, Venus, Olimp, Mangalia, Costineşti, Cap Aurora şi Eforie Sud. În total, vânzarile prin agenţii de turism pentru litoral au crescut cu 2%.
Din totalul vânzărilor prin agenţii pentru destinaţiile interne, litoralul reprezintă circa 79%, iar celelelate destinaţii reprezintă 21% din vânzări.
Valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 599 de lei pe litoral, în creştere cu 2% faţă de vara 2013, în timp ce valoarea medie a pachetului pe turist în restul destinaţiilor a fost de 621 de lei, cu 3% mai mult faţă de anul trecut.
Pe staţiuni, valoarea pachetului mediu pe turist a fost de 720 de lei în Mamaia, 567 de lei în Eforie Nord, 499 de lei în Olimp, 486 de lei în Saturn, 481 de lei în Venus, 462 de lei în Jupiter, 449 de lei în Cap Aurora, 426 de lei în Costineşti, 417 lei în Neptun şi de 311 lei în Eforie Sud.