Ascultă Radio România Constanța Live

Cheltuielile cu începerea anului şcolar, tot mai mari; instrumentele digitale înlocuiesc rechizitele tradiţionale

Cheltuielile cu începerea anului şcolar, tot mai mari; instrumentele digitale înlocuiesc rechizitele tradiţionale

Publicat de Doina Sirbu, 25 august 2021, 11:22

Cheltuielile generate de începerea anului şcolar sunt în creştere cu 16% anul acesta faţă de 2020, urmând să se ridice la aproximativ 32,5 miliarde de dolari, iar instrumentele digitale înlocuiesc rechizitele şcolare tradiţionale, reiese din studiul Deloitte back-to-school 2021.

Vânzările de produse bazate pe tehnologie destinate elevilor vor înregistra o creştere anuală de 37%.

„Pentru cumpărarea produselor de tehnologie legate de şcoală, 49% dintre participanţii la studiu spun că magazinele online reprezintă prima opţiune, iar 41% preferă comercianţii de tip discount. Percepţia consumatorilor s-a îmbunătăţit în acest an, dat fiind că 45% dintre respondenţi estimează o evoluţie pozitivă a condiţiilor economice în următoarele şase luni (faţă de 23% în 2020), 55% sunt mai încrezători în perspectivele economiei acum decât la finalul anului trecut (17% în 2020), iar 78% au o situaţie financiară similară sau mai bună a gospodăriilor decât în urmă cu un an (71% în 2020), se arată în documentul citat.

În aceste condiţii, cheltuielile pentru şcoală ajung anul acesta la cel mai ridicat nivel din perioada recentă, respectiv 612 dolari/copil (în creştere de la 529 de dolari/copil în 2020). Per ansamblu, anul acesta, 40% dintre gospodării se aşteaptă să cheltuiască mai mult pe articole de şcoală decât în anul anterior.

Dintre cei care achiziţionează produse de tehnologice, 31% intenţionează să cumpere computere şi echipamente hardware (în creştere de la 22% în 2020), în timp ce 37% au în plan să cumpere dispozitive electronice (faţă de 24% în 2020). În acelaşi timp, 44% spun că optează pentru mai puţine consumabile tradiţionale pentru şcoală, deoarece copiii lor folosesc mai mult tehnologiile digitale la ore şi după şcoală. Totodată, chiar dacă şcolile se deschid fizic, 58% dintre respondenţi au în vedere cumpărarea de resurse de învăţare online pentru începerea şcolii (în urcare de la 51% în 2020).

Pe categorii de produse de tehnologie, cea mai mare parte a cheltuielilor va merge către produse electronice (5,9 miliarde de dolari, cu 47% mai mult decât în 2020) şi calculatoare şi echipamente hardware (5,9 miliarde de dolari, cu 20% peste suma cheltuită în urmă cu un an).

„Costurile părinţilor cu şcoala au crescut semnificativ şi în România în pandemie, având în vedere că cei mai mulţi au fost nevoiţi să cumpere echipamente IT pentru educaţia online. Pe fondul acestor achiziţii, dar şi al investiţiilor realizate de companii şi instituţii publice pentru a asigura soluţii pentru munca la distanţă, piaţa locală de IT&C a crescut cu peste 20% în 2020 faţă de 2019, conform datelor oficiale. În plus, dat fiind faptul că procesul de digitalizare trebuie să continue în toate structurile societăţii, este de aşteptat ca ritmul de creştere pe această piaţă să rămână accelerat cel puţin pentru următorii trei-patru ani”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.

Conform studiului, comercianţii clasici rămân preferaţii cumpărătorilor pentru produsele şcolare, dar pierd teren în faţa magazinelor online – 43% optează pentru cumpărături în magazine, iar 39%, în mediul online. Faţă de 2020, schimbarea nu este foarte mare, dar discrepanţa creşte raportat la 2019, când 56% dintre cumpărători preferau magazinul fizic şi doar 29%, cumpărăturile online, arată sursa.

În plus, chiar dacă economiile îşi revin, obiceiul de a cumpăra online pare să persiste. Pe măsură ce vânzătorii oferă mai multe instrumente de cumpărare compatibile cu tehnologia, consumatorii încep să le adopte (asistentul vocal pentru cumpărături, portofelul digital, butoane de „cumpărare” în postările de pe reţelele sociale, realitate virtuală etc.), iar 44% dintre respondenţi spun că intenţionează să utilizeze cel puţin una dintre aceste tehnologii în perioada următoare (în creştere de la 26% în 2020).

Studiul Deloitte back-to-school 2021, ajuns la cea de-a 14-a ediţie, este realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a 1.200 de părinţi din Statele Unite ale Americii cu copii de şcoală.

Deloitte furnizează la nivel global servicii de audit, consultanţă, servicii juridice, consultanţă financiară şi managementul riscului, servicii de consultanţă fiscală şi alte servicii adiacente către clienţi din sectorul public şi privat provenind din industrii variate. Deloitte România este una dintre cele mai mari companii de servicii profesionale din ţara noastră şi oferă, în cooperare cu Reff & Asociaţii | Deloitte Legal, servicii de audit, de consultanţă fiscală, servicii juridice, de consultanţă în management şi consultanţă financiară, servicii de managementul riscului, soluţii de servicii şi consultanţă în tehnologie, precum şi alte servicii adiacente, prin intermediul a 2.000 de profesionişti.

Sursă – AGERPRES / Foto – arhivă

Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 19:28

Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp

Conform buletinului hidrometeorologic emis de Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, județul Constanța s-a aflat sub...

Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp
Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 19:18

Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată

Tânărul care a agresat un livrator străin a fost trimis în judecată de către procurorii Parchetului Sectorului 2. Făptașul este în prezent...

Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată
CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 18:02

CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat

În cursul zilei de astăzi, 8 octombrie a.c., în jurul orei 13.00, polițiști din cadrul Poliției municipiului Constanța – Secția 1 au...

CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat
Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 17:19

Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri

Trupa Direcția 5 a anunțat miercuri moartea bateristului Marius Keseri. „Am fost împreună 30 de ani. Îți mulțumim din suflet! RIP Marius...

Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 17:05

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, pentru soluționarea disfuncționalităților constatate de GNM

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, în vederea executării lucrărilor mecanice pentru soluționarea...

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, pentru soluționarea disfuncționalităților constatate de GNM
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 16:33

Județul TULCEA: Carosabil inundat DJ 222 Sălcioara-Vișina

În atenția conducătorilor auto care tranzitează zona Sălcioara-Vișina: având în vedere situația meteorologică actuală, respectiv...

Județul TULCEA: Carosabil inundat DJ 222 Sălcioara-Vișina
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 15:52

Județul CONSTANȚA: Nouă persoane salvate în urma fenomenelor meteorologice generate de codul roșu

Ca urmare a manifestării fenomenelor meteorologice generate de codul roșu, pompierii constănțeni au intervenit mai multe situații pentru a...

Județul CONSTANȚA: Nouă persoane salvate în urma fenomenelor meteorologice generate de codul roșu
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 15:18

COD ROȘU: RAJA a primit 221 de sesizări de la clienți

În ultimele ore, la Dispeceratul Central al RAJA SA s-au mai primit 54 de sesizări din județul Constanța, numărul total al acestora ajungând la...

COD ROȘU: RAJA a primit 221 de sesizări de la clienți