Ascultă Radio România Constanța Live

Sondaj cu privire la modalităţile prin care elevii realizează activitățile de învățare online

Sondaj cu privire la modalităţile prin care elevii realizează activitățile de învățare online

Publicat de , 7 mai 2020, 12:54

Ȋn contextul actual, nefavorabil şi incert, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Ȋnvăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) a inițiat un sondaj prin care a investigat modalitățile prin care elevii realizează activitățile de învățare online. Chestionarul a fost adresat părinților.

La acest chestionar au răspuns, ȋn perioada 29 aprilie – 06 mai, 4852  părinți, preponderent din mediul urban (81.2%).

La întrebarea „Care este tipul de aparatură folosită pentru învățarea în mediul online?“, 75% dintre părinți au afirmat că laptopul, calculatorul sau tableta sunt cele mai uzitate mijloace prin care facilitează propriilor copii învățarea online, urmate de telefoanele inteligente (61,2%) și de televizor, prin programul teleșcoala într-un procent de 5,2%.

1.1% dintre părinți au răspuns că nu au aparatura necesară sau nu au dorit să faciliteze propriilor copii învățarea online.

La întrebarea privitoare la modalitatea de învățământ la distanță cel mai adesea folosită de către copii se remarcă că platformele audio-video au ponderea cea mai mare, respectiv 80,6%, urmate îndeaproape de mesajele scrise (80%). Se remarcă procentul foarte mic al elevilor care accesează programul teleșcoală (8%) și procentul identic de respondenți care declară că nu au dotările necesare sau nu doresc să participe la cursurile online (1,5%).

Calitatea învățământului online, în general, este apreciată ca fiind normală de un procent de 27.84% dintre părinții respondenți iar 22,44% consideră eficient învățământul la distanță, în total un procent de 50,28%. 26.07% dintre părinți cred că învățământul online are o calitate scăzută iar 14,78% consideră că învățământul online are o calitate foarte scăzută, în total un procent de 40.85%.

Un număr mic de părinți, respectiv 8,86%, sunt de părere că învățământul online este foarte eficient.

Dacă facem referire la modalitățile de interacțiune folosite, 26,73% dintre părinți au răspuns că platformele audio video sunt eficiente pentru învățământul la distanță, iar 14,82% consideră că sunt foarte eficiente din punct de vedere al calității învățământului online. 26,34% consideră că platformele audio video pot duce la o calitate normală a învățământului online și numai 32,11% dintre respondenți consideră că pot duce la o calitate scăzută și foarte scăzută.

10.57% dintre părinți consideră că mesajele scrise conduc la o calitate foarte scăzută a învățământului online, 20,01% scăzută, 27,54% normală, 26,36% eficientă și doar 15,52% consideră că acestea pot conduce la o calitate foarte eficientă a învățământului online.

În ceea ce privește programul teleșcoala, părinții consideră, privitor la calitate, astfel: 30,87%-foarte scăzută, 25,49%-scăzută, 24,65%-normală, 13,19%-eficientă, 5,79%-foarte eficientă

De asemenea, părinții declară, in proporție de 62,38%, că 5 zile din săptămână, elevii au fost în contact cu profesorii lor prin intermediul mesajelor, 43.10% prin intermediul plarformele audio video și doar 15.48% prin intermediul programului teleșcoala.

4 zile pe săptămână  8,7% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 11,52% prin intermediul plarformelor audio video și doar 3,32% prin intermediul programului teleșcoala.

3 zile pe săptămână au 8,26% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 12,55% prin intermediul plarformelor audio video și doar 3,48% prin intermediul programului teleșcoala.

2 zile pe săptămână au 6,37% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 9,6% prin intermediul plarformelor audio video și doar 4,16% prin intermediul programului teleșcoala.

1 zi pe săptămână au 6,98% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 9,29% prin intermediul plarformelor audio video și doar 7,50% prin intermediul programului teleșcoala.

7,3%  dintre respondenți au precizat că elevii nu au fost în contact prin intermediul mesajelor niciodată cu profesorii lor, 13,93% nu au utilizat platformele audio video în nicio zi a săptămânii și 66,07% nu s-au uitat în nicio zi a săptămânii la lecțiile dezvoltate prin programul teleșcoala.

Acest lucru ne indică că programul teleșcoala a fost accesat mai mult de către elevii din mediul rural sau de către cei care nu au acces la învățământul online, din varii motive. În concluzie, părinții afirmă în proporție de 80.1% că educația online nu poate înlocui educația față în față, de la școală și doar 19.9% consideră că acest tip de interacțiune poate înlocui educația de tip clasic.

Redactor: Aura Mierluş / Foto: unsplash.com

„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 13:52

„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni

Între 23 aprilie și 14 septembrie 2025, timp de 22 de săptămâni, „Caravana Shakespeare – peste tot” călătorește în 61...

„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni
TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 13:43

TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu

Pompierii tulceni intervin pentru lichidarea unui incendiu ce se manifestă la o stână de oi și la vegetație uscată, în municipiul Tulcea....

TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu
RAR: Se derulează campanii de rechemare în service pentru probleme tehnice a 26 de mărci auto fabricate în perioada 1998-2019
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 12:55

RAR: Se derulează campanii de rechemare în service pentru probleme tehnice a 26 de mărci auto fabricate în perioada 1998-2019

Registrul Auto Român (RAR) anunţă că se derulează, la ora actuală, o serie de campanii de rechemări în service pentru 26 de mărci de...

RAR: Se derulează campanii de rechemare în service pentru probleme tehnice a 26 de mărci auto fabricate în perioada 1998-2019
Plt. adj. șef Sorin Andrici se pregătește să iasă la pensie, nu înainte de a alerga pentru viața unei femei cu un diagnostic nemilos
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 12:21

Plt. adj. șef Sorin Andrici se pregătește să iasă la pensie, nu înainte de a alerga pentru viața unei femei cu un diagnostic nemilos

După o viață întreagă în slujba oamenilor, cu onoare și demnitate sub uniforma de jandarm, plt.adj.șef Sorin Andrici se pregătește să...

Plt. adj. șef Sorin Andrici se pregătește să iasă la pensie, nu înainte de a alerga pentru viața unei femei cu un diagnostic nemilos
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 11:44

Eforie Colorat | Intrare liberă la filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga

Diseară, de la 21:15 rulează filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga (George Miller, 2024, 148 minute). Într-o lume post-apocaliptică...

Eforie Colorat | Intrare liberă la filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 11:21

Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informații false, înșelătoare, inducerea în eroare a pacienților

Publicitatea activității stomatologice nu trebuie să conțină informații false, înșelătoare sau susceptibile să inducă pacienții în...

Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informații false, înșelătoare, inducerea în eroare a pacienților
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 11:15

Nava-școală „Mircea” a plecat în marșul internațional de instrucție

Nava-școală „Mircea” a plecat astăzi, din portul militar Constanța, în marșul internațional de instrucție, având la bord, alături de...

Nava-școală „Mircea” a plecat în marșul internațional de instrucție
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 10:58

Spitalul ‘Prof. Dr. Agrippa Ionescu’: Ion Iliescu – în continuare la terapie intensivă; conștient, stabil cardiac

Ion Iliescu, fost președinte al României, rămâne internat la terapie intensivă, este conștient, stabil cardiac, dar, pe fondul instalării...

Spitalul ‘Prof. Dr. Agrippa Ionescu’: Ion Iliescu – în continuare la terapie intensivă; conștient, stabil cardiac