Ascultă Radio România Constanța Live

CONSTANȚA: Direcția Generală de Asistență Socială a organizat un serviciu de consiliere psihologică prin telefon

CONSTANȚA: Direcția Generală de Asistență Socială a organizat un serviciu de consiliere psihologică prin telefon

Publicat de Doina Sirbu, 28 aprilie 2020, 12:15

Restricțiile impuse, în ultima lună, prin instituirea stării de urgență, creează o presiune psihologică din cauza căreia au de suferit, cel mai mult, vârstnicii. În municipiul Constanța, Direcția Generală de Asistență Socială a organizat un serviciu de consiliere psihologică prin telefon, destinat celor care simt că au nevoie de ajutor. Peste 20 de persoane au apelat până acum linia telefonică dedicată acestui serviciu. Amănunte, în interviul realizat de Bogdan Comșa cu purtătorul de cuvânt al Direcției Generale de Asistență Socială Constanța, Mihaela Scutariu.

Care au fost problemele cel mai des semnalate de persoanele care au apelat la acest serviciu de consiliere psihologică prin telefon?

Mihaela Scutariu – Problemele des întâlnite au fost schimbarea stilului de viață, tabieturile, distanțarea socială, în special, pentru persoanele în vârstă de peste 65 de ani.

A ajutat o simplă discuție prin telefon?

Mihaela Scutariu – Da, ajută și creează un confort psihologic.

Au fost și cazuri mai grave care au necesitat o intervenție mai complexă?

Mihaela Scutariu – Nu, nu au fost cazuri grave pentru a necesita o intervenție complexă.

În general, care este profilul celor care vă sună pentru consiliere psihologică? Persoane în vârstă, femei, bărbați?  

Mihaela Scutariu – Persoanele în vârstă sunt cele care sună, peste 65 de ani, atât femei cât și bărbați.

Sunt și persoane care sună în mod repetat, care au nevoie de o susținere mai îndelungată?

Mihaela Scutariu – Nu, nu au fost persoane care au sunat în mod repetat.

Se poate aprecia care categorie socială pare a fi mai afectată mai mult de contextul acesta?

Mihaela Scutariu – Vârstnicii sunt cei mai afectați, cei de peste 65 de ani, deoarece ei sunt cei mai vulnerabili.

Care este numărul de telefon care poate fi apelat pentru aceste servicii și care este programul de funcționare?

Mihaela Scutariu – Numărul de telefon HELP-LINE pentru consiliere gratuită este 0241.482.031, iar programul este de luni până joi, de la ora 08.00, la ora 16.30. Vineri este de la ora 08.00, la ora 14.00.

Realizator – Bogdan Comșa / Foto – unsplash.com

 

CONSTANȚA: Puncte subterane de colectare a deșeurilor, în trei zone din oraș
Actualitate joi, 15 mai 2025, 15:35

CONSTANȚA: Puncte subterane de colectare a deșeurilor, în trei zone din oraș

Primăria Constanța urmează să amplaseze puncte subterane de colectare a deșeurilor din Constanța pe  trei străzi din oraș. UAT municipiul...

CONSTANȚA: Puncte subterane de colectare a deșeurilor, în trei zone din oraș
CONSTANȚA / TULCEA: Săptămâna națională a siguranței rutiere
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:58

CONSTANȚA / TULCEA: Săptămâna națională a siguranței rutiere

Astăzi, 15 mai a.c., cu prilejul Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere, polițiștii din cadrul Poliției orașului Năvodari au...

CONSTANȚA / TULCEA: Săptămâna națională a siguranței rutiere
Un bărbat beat și cu permisul suspendat, scos din trafic de polițiștii constănțeni. Avea o alcoolemie de 1,18 mg/l alcool pur în aerul expirat
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:51

Un bărbat beat și cu permisul suspendat, scos din trafic de polițiștii constănțeni. Avea o alcoolemie de 1,18 mg/l alcool pur în aerul expirat

La data de 15 mai a.c., în jurul orei 7.00, polițiști din cadrul Poliției orașului Năvodari au identificat un bărbat, de 41 de ani, care ar fi...

Un bărbat beat și cu permisul suspendat, scos din trafic de polițiștii constănțeni. Avea o alcoolemie de 1,18 mg/l alcool pur în aerul expirat
TULCEA: În așteptarea ploii care nu mai vine. Un reportaj din Valea Nucarilor
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:34

TULCEA: În așteptarea ploii care nu mai vine. Un reportaj din Valea Nucarilor

În Valea Nucarilor, pământul a fost cândva o promisiune. Conductele șerpuiau prin lanuri, iar sistemul de irigații ridicat în anii ’70...

TULCEA: În așteptarea ploii care nu mai vine. Un reportaj din Valea Nucarilor
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:27

Lucrările de resistematizare a bulevardului Mamaia se vor încheia pâna pe 6 iunie

Lucrările de resistematizare a bulevardului Mamaia se vor încheia pâna pe 6 iunie, ne-a declarat Stere Hira, directorul societății Confort...

Lucrările de resistematizare a bulevardului Mamaia se vor încheia pâna pe 6 iunie
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:09

AUDIO | Delfinariul din Constanța: Peste o jumătate de secol de devotament și conexiune cu uimitoarele mamifere marine

Reprezentațiile la Delfinariul din cadrul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța vor fi reluate în iunie, dar nu de Ziua Copilului,...

AUDIO | Delfinariul din Constanța: Peste o jumătate de secol de devotament și conexiune cu uimitoarele mamifere marine
Actualitate joi, 15 mai 2025, 13:38

CFR SA: A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța”

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, azi, 15 mai 2025, a fost semnat, cu Asocierea formată din DRUM ASFALT S.R.L....

CFR SA: A fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Implementarea măsurilor necesare funcționării sistemului ERTMS pe secțiunea de cale ferată Predeal – București – Constanța”
Actualitate joi, 15 mai 2025, 13:34

Ce spune IPJ Constanța despre cazul celor două femei înecate la Medgidia și Cernavodă

La data de 15 mai a.c., în jurul orei 12.10, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Cernavodă au fost sesizați cu privire la faptul că pe...

Ce spune IPJ Constanța despre cazul celor două femei înecate la Medgidia și Cernavodă