Ascultă Radio România Constanța Live

INTERVIUL DIMINEȚII | Eva Pavel, consilier medical: „Sunt aici pentru toți românii care doresc să ceară o opinie sau să meargă să se trateze la unul din spitalele din străinătate, fără a fi nevoie să mă plătească“

INTERVIUL DIMINEȚII | Eva Pavel, consilier medical: „Sunt aici pentru toți românii care doresc să ceară o opinie sau să meargă să se trateze la unul din spitalele din străinătate, fără a fi nevoie să mă plătească“

Publicat de , 23 noiembrie 2019, 10:08

În România prinde tot mai mult  ideea de lua o a doua opinie medicală, prin serviciul de consiliere medicală care este gratuit, și la care poate apela oricine se află în dificultate. Eva Pavel a ajuns să fie consilierul medical al multor români cu diferite probleme de sănătate (oncologice, transplant de celule stem, cardiologice, estetice) care își caută salvarea în spitalele din alte țări. 

La Interviul dimineții am aflat astăzi care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze pacienții pentru a obține o opinie  medicală din străinătate și care sunt beneficiile în cazul în care apelăm la un consilier.

Eva Pavel: Prin serviciile pe care eu le fac, facilitez accesul pacienților români la opinie medicală gratuită la spitalele cu care lucrez în întreaga lume și accesul lor în unitățile respective. Pacienții vin la noi să ne ceară o opinie și atunci identifică metode noi, revoluționare, de tratament, și pleacă în străinătate pentru a se trata, dar de cele mai multe ori rămân în țară, venind practic doar să se informeze dacă există alte metode de tratament. N-aș putea să spun că este o modă în a pleca în străinătate, mai degrabă aș spune că este o necesitate, având în vedere noile metode de tratament și de investigație. Din păcate, românii nu sunt familiarizați cu conceptul de consiliere. Ei nu știu că pot beneficia de un consilier la spitalele din străinătate în mod gratuit. Deci, practic, eu sunt aici pentru toți românii care doresc să ceară o opinie sau să meargă să se trateze la unul din spitalele din străinătate, fără a fi nevoie să mă plătească. Cel puțin până anul trecut nu au fost atât de familiarizați, este adevărat că au început din ce în ce mai mult să înțeleagă faptul că la nivel mondial sunt o serie de descoperiri și de tratamente, dar și de investigații.

E important să apelăm la un consilier medical, este un serviciu gratuit?

Eva Pavel: Da, este un serviciu gratuit pentru pacienții români. Rolul meu este să îi fac pe ei să se simtă cât mai aproape de casă acolo unde merg să se trateze, rolul meu este să le obțin o serie de beneficii la spitalele la care ei merg, la aeroport îi așteaptă o mașină din partea spitalului în mod gratuit, opinia medicală pe care ei o primesc este gratuită. Înainte de a pleca la spitalul respectiv primesc de la mine schema de investigații pe care o vor urma acolo, costurile pe care le vor avea la spital pentru investigații sau tratamente și îi va aștepta un vorbitor de limba română, care îi va însoți pe toată perioada șederii în spital.

După opinia din România, este bine să luăm o a doua părere din străinătate?

Eva Pavel: Nu pot să dau niciun sfat pacienților, ei aleg! Ei vin la mine și îmi cer câte 2-3 opinii, le dau opinii de la mai multe spitale, din mai multe țări. Tot ei sunt cei care aleg unde să meargă. Practic, eu pot să îi ajut cu mai multe opinii medicale din străinătate, pot merge să iau opinii medicale de la mai multe spitale din România. Prefer să îi las pe ei să decidă.

De obicei, primul diagnostic este confirmat?

Eva Pavel: De-a lungul anilor ne-am întâlnit cu tot felul de situații. Au fost pacienți care au avut scheme de investigații incomplete, din cauza aparaturii performante din străinătate au reușit să facă investigații mult mai detaliate, au fost pacienți cărora li s-a confirmat sau li s-a infirmat diagnosticul, începând de la copii până la bătrâni.

Ce se întâmplă după ce pacientul primește opinia secundară?

Eva Pavel: pacientul decide care sunt următorii pași pe care îi face. Teoretic, aș putea să spun că o parte dintre ei merg să se trateze, îmi răspund că vor să se trateze în spitalul de la care au primit opinia medicală, urmând ca eu să iau programarea de la medic, pacientul îmi transmite biletul de avion, le rezerv mașina la aeroport să îi aștepte, le dau o listă cu hotelurile la care se pot caza și mă ocup inclusiv de rezervarea la hotel. Practic, pacientul are o singură grijă: aceea de a se întoarce sănătos acasă.

De ce preferă românii să plece să se trateze în străinătate și mai ales unde?

Eva Pavel: Românii fac acest lucru într-un moment critic al vieții lor. Atunci când practic nu reușesc să identifice ușor soluțiile de vindecare pleacă bolnavii oncologici cel mai mult. N-aș putea să spun de ce preferă, n-aș putea să spun că din cauza confortului. Aș spune că pleacă din cauza metodelor revoluționare. Cel mai des, de exemplu în ultima lună, sunt pacienții care au plecat pentru transplant de celule stem, pentru o metodă nouă de tratare a unui tip de cancer, este metoda hypech, chimioterapie caldă care acolo se face foarte des. Aici nu știu să se practice. Cam acestea sunt motivele pentru care pleacă pacienții. Cel mai des aleg Turcia și Austria. Acolo ei își plătesc tratamentele, iar prețurile diferă de la un pacient la altul. Chiar dacă doi pacienți au același diagnostic, nu urmează același tratament. Sunt personalizate. Doar testul de analize este standard.

Care sunt cele mai mari probleme de sănătate ale oamenilor care apelează la acest serviciu?

Eva Pavel: Sunt pacienții bolnavi de cancer, din păcate.Însă avem și pacienți care merg pentru pachetele de ceck up. Mă încântă că din ce în ce mai mulți oameni se gândesc că prevenția este mai importantă decât tratarea unei boli. Multe persoane merg să facă un set complet de analize, într-o singură zi și au și un răspuns. Sunt persoane care merg și pentru estetică (de ce nu?), pentru cardiologie și din păcate sunt tot mai mulți copii.

Pacientele cu cancer ovarian sau cancer la sân beneficiază de opinie medicală gratuită din partea medicilor din Turcia?

Eva Pavel: Joi a avut loc o astfel de întâlnire la București. Am avut o comisie medicală care a fost alături de pacientele din România, pentru a le oferi o opinie medicală pe baza dosarului medical. Practic, a fost o discuție liberă între pacient și această comisie. A fost o zi plină de emoție. Unele paciente au ieșit de acolo foarte împăcate, fericite că au primit răspunsuri bune. Eu organizez astfel de întâlniri pe secții diferite aproximativ odată pe săptămână. Joi, pe 28 noiembrie, voi aduce în București un oncolog care este deschis să stea de vorbă cu toți pacienții cu probleme oncologice de orice tip. Discuția are loc doar pe baza dosarului medical, iar pacientul poate să îi adreseze medicului orice întrebare.

Cum pot da pacienții din Constanța de dumneavoastră?

Eva Pavel: Este foarte simplu, sunt foarte ușor de găsit pe facebook și pe instagram: Eva Pavel. La fiecare întâlnire pe care noi o stabilim între pacienți și medici vin persoane din Constanța. Am o colegă aici la malul mării care este foarte aproape de pacienții din Constanța și oricând îi poate ajuta.

Cum ați ajus să fiți consilier medical?

Eva Pavel: Din păcate, este o poveste tristă așa cum am început eu, dar cu un final fericit pentru pacienții din România. Sunt destul de emoționată când vorbesc despre acest lucru  și îmi este destul de greu.

Care sunt pașii pe care ar trebui să îi facă un pacient pentru a obține o opinie medicală din străinătate?

Eva Pavel: În primul rând să mă contacteze, așa cum am spus, pe pagina de facebook sau pe instagram. Pacientul va primi informații foarte clare despre fiecare pas pe care trebuie să îl facă. Primul este acela de a-mi transmite dosarul medical. De preferat, dosar medical complet. Echipa mea va traduce acel dosar, îl va trimite către spitalul pentru care pacientul m-a contactat. În aproximativ 2 zile primim o opinie medicală la acel dosar și informăm pacientul cu răspunsul medicului. De regulă, pacienții nu prea știu la ce spital își doresc să ajungă. Ne caută și spun că doresc să găsească o soluție pentru boala de care suferă. Și atunci noi trimitem la 2-3 spitale din lume.

Care sunt beneficiile pacienților care apelează la un consilier?

Eva Pavel: Printr-un consilier medical, pacientul ajunge mult mai repede la spitalul la care își dorește să meargă. Am posibilitatea să le obțin programarea de pe o zi pe alta dacă sunt urgențe. Dacă ar merge singur către acest spital, probabil ar dura o lună sau două. Există departamente de relații internaționale în fiecare spital și este destul de greu să fie preluat extern. Atunci, spitalele preferă să lucreze cu persoane ca mine, cu un consilier care le facilitează accesul. Un alt beneficiu, pe lângă faptul că primește rapid opinie medicală și programare, aș putea să spun că dosarul său ajunge mult mai rapid la clinica la care pacientul dorește să urmeze tratamentul. Știu să identific mai ușor care sunt clinicile care simulează pe nevoia pacientului, comparativ cu el, care încearcă să caute singur și ar putea ajunge, de exemplu, la un spital care nu are specializarea necesară lui.

Interviu realizat de Larisa Calistru / Foto – Radio Constanța

15 mai, Ziua Bujorului Românesc, floarea noastră națională
Actualitate joi, 15 mai 2025, 18:06

15 mai, Ziua Bujorului Românesc, floarea noastră națională

Anual, la data de 15 mai sărbătorim Ziua Bujorului Românesc. Bujorul sălbatic (Paeonia peregrina var. romanica), această floare spectaculoasă,...

15 mai, Ziua Bujorului Românesc, floarea noastră națională
TULCEA: Închiderea Energoterm este aproape certă. Ce soluții au clienții sistemului centralizat de termoficare?
Actualitate joi, 15 mai 2025, 17:09

TULCEA: Închiderea Energoterm este aproape certă. Ce soluții au clienții sistemului centralizat de termoficare?

Perspectiva închiderii sistemului centralizat de termoficare din municipiul Tulcea îi pune pe clienții societății Energoterm în fața unor...

TULCEA: Închiderea Energoterm este aproape certă. Ce soluții au clienții sistemului centralizat de termoficare?
Zilele Constanței 2025: Redeschiderea Cazinoului, evenimentul central al sărbătorii orașului
Actualitate joi, 15 mai 2025, 16:42

Zilele Constanței 2025: Redeschiderea Cazinoului, evenimentul central al sărbătorii orașului

Între 21 și 25 mai 2025, Constanța își celebrează Zilele printr-un program special, care îmbină tradiția cu spectacolul modern, având în...

Zilele Constanței 2025: Redeschiderea Cazinoului, evenimentul central al sărbătorii orașului
TULCEA: Plângere penală pentru abuz în serviciu împotriva guvernatorului ARBDD
Actualitate joi, 15 mai 2025, 15:54

TULCEA: Plângere penală pentru abuz în serviciu împotriva guvernatorului ARBDD

Asociaţia Goloviţa din comuna Jurilovca îl acuză pe guvernatorul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării (RBDD), Bogdan Bulete, de abuz în...

TULCEA: Plângere penală pentru abuz în serviciu împotriva guvernatorului ARBDD
Actualitate joi, 15 mai 2025, 15:35

CONSTANȚA: Puncte subterane de colectare a deșeurilor, în trei zone din oraș

Primăria Constanța urmează să amplaseze puncte subterane de colectare a deșeurilor din Constanța pe  trei străzi din oraș. UAT municipiul...

CONSTANȚA: Puncte subterane de colectare a deșeurilor, în trei zone din oraș
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:58

CONSTANȚA / TULCEA: Săptămâna națională a siguranței rutiere

Astăzi, 15 mai a.c., cu prilejul Săptămânii Naționale a Siguranței Rutiere, polițiștii din cadrul Poliției orașului Năvodari au...

CONSTANȚA / TULCEA: Săptămâna națională a siguranței rutiere
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:51

Un bărbat beat și cu permisul suspendat, scos din trafic de polițiștii constănțeni. Avea o alcoolemie de 1,18 mg/l alcool pur în aerul expirat

La data de 15 mai a.c., în jurul orei 7.00, polițiști din cadrul Poliției orașului Năvodari au identificat un bărbat, de 41 de ani, care ar fi...

Un bărbat beat și cu permisul suspendat, scos din trafic de polițiștii constănțeni. Avea o alcoolemie de 1,18 mg/l alcool pur în aerul expirat
Actualitate joi, 15 mai 2025, 14:34

TULCEA: În așteptarea ploii care nu mai vine. Un reportaj din Valea Nucarilor

În Valea Nucarilor, pământul a fost cândva o promisiune. Conductele șerpuiau prin lanuri, iar sistemul de irigații ridicat în anii ’70...

TULCEA: În așteptarea ploii care nu mai vine. Un reportaj din Valea Nucarilor