Ascultă Radio România Constanța Live

Apar primele probleme cu voucherele de vacanță. Ce facem în situația în care hotelierii refuză să primească tichetele

Apar primele probleme cu voucherele de vacanță. Ce facem în situația în care hotelierii refuză să primească tichetele

Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 26 iulie 2018, 18:06

După introducerea voucherele de vacanță ca instrument de plată, au și apărut primele reacții în sensul că unele unități de cazare nu le primesc. În acest caz este mai bine pentru clienți să se adreseze agențiilor de turism, apreciază Adrian Chirilov, președintele Regiunii Sud-Est a Asociației Naționale a Agențiilor de Turism.

Adrian Chirilov: „Este mai greu cu unitatea de cazare pentru că, din ce am observat, cam refuză să încaseze aceste tichete de vacanță.“

Reporter: De ce? Am înțeles că sunt cazuri în care se duc persoanele care nu sunt titularele de tichete și atunci agentul economic nu își poate recupera banii.

Adrian Chirilov: „Unul dintre motive este acesta, iar al doilea este perioada de decontare a acestor tichete de vacanță. Există o firmă emitentă care decontează la 23 – 30 de zile și atunci unitatea de cazare nu vrea să-și blocheze banii. În acest caz singura soluție este cea a agențiilor de turism care dispun de cash-flow și pot primi aceste tichete de vacanță.“

Reporter: Este mai rentabil pentru oameni să vină la agențiile de turism sau direct la unitățile de cazare?

Adrian Chirilov: „Într-adevăr este mai rentabil prin agenție pentru că nu trebuie să ajungă până la unitatea de cazare și cumva să nu accepte, chiar dacă telefonic unii spun că «da», când ajungi la fața locului nu îți mai acceptă.“

Clientul nu plătește nimic în plus, dar agenții economici din turism trebuie să achite între 1 și 3% comisioane către emitenții de vouchere și să aștepte chiar și o lună până încasează banii, ne-a spus președintele Patronatului Hotelierilor din Delta Dunării, Daniel Ilușcă.

Daniel Ilușcă: „Există un comision destul de mare care se oferă emițătorilor de vouchere, având în vedere că o agenție sau un tur-operator plătești un comision, dar acel tur-operator face niște lucruri, își asumă niște răspunderi, se preocupă de acel turist, pe când aici este vorba despre un instrument de plată. Spre exemplu, când cineva plătește cu voucher, eu calculez la recepție contravaloarea vouchereului respectiv. Dacă nota de plată la cazare este 3.000 de lei, persoana îmi dă vouchere de 3.000 de lei, dar eu din cei 3.000 de lei pierd comisionul și perioada de timp pe care trebuie să o suport. Eu primesc niște vouchere cu care nu am ce să fac, alea sunt hârtii fără valoare. Fără valoare către terți, dar cu valoare către emițător și atunci le reîntorc emițătorului.“

Potrivit ultimelor analize, cele mai multe vouchere de vacanță sunt folosite pentru cumpărarea servciilor de cazare și masă pe litoral.

Redactor: Monica CRUCEANU-COMȘA

laptop, online - foto - unsplash
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 14:44

Eurostat: Rezervările turistice online au înregistrat o creștere solidă în primul trimestru

Turiștii au petrecut în primul trimestru din acest an aproximativ 129,6 milioane de nopți în spații de cazare închiriate pe termen scurt din...

Eurostat: Rezervările turistice online au înregistrat o creștere solidă în primul trimestru
Proiecte de sute de milioane pentru irigațiile din Tulcea. Ce promite ANIF
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 13:56

Proiecte de sute de milioane pentru irigațiile din Tulcea. Ce promite ANIF

La Tulcea, irigațiile n-au murit, doar s-au pensionat prematur. Conducte vechi, stații abandonate și fermieri care așteaptă ploaia ca pe un...

Proiecte de sute de milioane pentru irigațiile din Tulcea. Ce promite ANIF
„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 13:52

„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni

Între 23 aprilie și 14 septembrie 2025, timp de 22 de săptămâni, „Caravana Shakespeare – peste tot” călătorește în 61...

„Caravana Shakespeare – peste tot” aduce teatrul de la Craiova în 61 de localități din România, timp de 22 de săptămâni
TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 13:43

TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu

Pompierii tulceni intervin pentru lichidarea unui incendiu ce se manifestă la o stână de oi și la vegetație uscată, în municipiul Tulcea....

TULCEA: O stână de oi, în pericol din cauza unui incendiu
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 12:55

RAR: Se derulează campanii de rechemare în service pentru probleme tehnice a 26 de mărci auto fabricate în perioada 1998-2019

Registrul Auto Român (RAR) anunţă că se derulează, la ora actuală, o serie de campanii de rechemări în service pentru 26 de mărci de...

RAR: Se derulează campanii de rechemare în service pentru probleme tehnice a 26 de mărci auto fabricate în perioada 1998-2019
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 12:21

Plt. adj. șef Sorin Andrici se pregătește să iasă la pensie, nu înainte de a alerga pentru viața unei femei cu un diagnostic nemilos

După o viață întreagă în slujba oamenilor, cu onoare și demnitate sub uniforma de jandarm, plt.adj.șef Sorin Andrici se pregătește să...

Plt. adj. șef Sorin Andrici se pregătește să iasă la pensie, nu înainte de a alerga pentru viața unei femei cu un diagnostic nemilos
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 11:44

Eforie Colorat | Intrare liberă la filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga

Diseară, de la 21:15 rulează filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga (George Miller, 2024, 148 minute). Într-o lume post-apocaliptică...

Eforie Colorat | Intrare liberă la filmul de acțiune Furiosa: A Mad Max Saga
Actualitate miercuri, 2 iulie 2025, 11:21

Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informații false, înșelătoare, inducerea în eroare a pacienților

Publicitatea activității stomatologice nu trebuie să conțină informații false, înșelătoare sau susceptibile să inducă pacienții în...

Reguli noi privind publicitatea în stomatologie: Fără informații false, înșelătoare, inducerea în eroare a pacienților