Ascultă Radio România Constanța Live

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Telefonia mobilă, serviciul reclamat cel mai des în anul 2015

Publicat de , 3 februarie 2016, 20:50

În anul 2015, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014.

Aproape jumătate dintre reclamații au vizat aspecte referitoare la serviciile de telefonie mobilă, în ușoară creștere față de anul anterior (+5%), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că la jumătatea anului 2015 românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament și servicii pre-pay).

Dintre toate categoriile de servicii de comunicații electronice (telefonie, internet și retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2015 se referă la serviciile de telefonie mobilă (44% din totalul problemelor semnalate), urmate de serviciile de acces la internet fix (11%) și serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale (9%). Datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că cele mai multe reclamații formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicații electronice furnizate de RCS&RDS (15%), Telekom Romania Mobile Communications (12%), Vodafone România (11%), Orange România (10%) și Telekom Romania Communications (10%).

Și în anul 2015 principala nemulțumire a utilizatorilor de comunicaţii din România a fost relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, 40% din totalul reclamațiilor primite de ANCOM reprezentând sesizări privind derularea acesteia. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.

Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2015 se referă la neînțelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9% din totalul reclamațiilor), portarea numerelor (7%) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicații electronice (6%).

TULCEA: Peste jumătate din persoanele venite la Bursa locurilor de muncă, selectate de angajatori
Social vineri, 10 octombrie 2025, 17:49

TULCEA: Peste jumătate din persoanele venite la Bursa locurilor de muncă, selectate de angajatori

Peste 50% din numărul total al persoanelor care au venit, vineri, la Bursa locurilor de muncă dedicată absolvenţilor organizată de Agenţia...

TULCEA: Peste jumătate din persoanele venite la Bursa locurilor de muncă, selectate de angajatori
CONSTANȚA: DGASPC recrutează asistenți personali profesioniști
Social sâmbătă, 4 octombrie 2025, 17:38

CONSTANȚA: DGASPC recrutează asistenți personali profesioniști

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Constanța anunță recrutarea de asistenți personali profesioniști. Posturile...

CONSTANȚA: DGASPC recrutează asistenți personali profesioniști
Vouchere electronice de până la 7.900 de euro, pentru copiii cu dizabilități
Social joi, 2 octombrie 2025, 19:45

Vouchere electronice de până la 7.900 de euro, pentru copiii cu dizabilități

Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități derulează proiectul „TECH-ASSIST”, prin care copiii cu...

Vouchere electronice de până la 7.900 de euro, pentru copiii cu dizabilități
AUDIO: O analiză a pieței muncii cu purtătorul de cuvânt al AJOFM Constanța, Adelina Vlad
Social vineri, 26 septembrie 2025, 15:43

AUDIO: O analiză a pieței muncii cu purtătorul de cuvânt al AJOFM Constanța, Adelina Vlad

Cu creşteri de peste 12.000 de salariaţi de la an la an, serviciile externalizate, construcțiile și sănătatea sunt domeniile care se află pe...

AUDIO: O analiză a pieței muncii cu purtătorul de cuvânt al AJOFM Constanța, Adelina Vlad
Social joi, 25 septembrie 2025, 14:37

O prevedere mai puțin cunoscută din Codul Muncii le interzice angajatorilor să îi țină pe muncitori cu salariul minim pe economie pentru o perioadă mai mare de doi ani

O prevedere mai puțin cunoscută din Codul Muncii le interzice angajatorilor să îi țină pe muncitori cu salariul minim pe economie pentru o...

O prevedere mai puțin cunoscută din Codul Muncii le interzice angajatorilor să îi țină pe muncitori cu salariul minim pe economie pentru o perioadă mai mare de doi ani
Social marți, 23 septembrie 2025, 20:10

MANGALIA: Deși Goldterm are probleme financiare, locuitorii racordați la sistemul public de termoficare, vor beneficia de apă caldă și căldură

Locuitorii municipiului Mangalia, racordați la sistemul public de termoficare, vor beneficia de apă caldă și căldură în sezonul rece care se...

MANGALIA: Deși Goldterm are probleme financiare, locuitorii racordați la sistemul public de termoficare, vor beneficia de apă caldă și căldură
Social marți, 23 septembrie 2025, 19:20

Românii vor avea, în continuare, acces la 17 alimente de bază la prețuri mai mici

Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a declarat, marți, că românii vor avea în continuare acces la 17 alimente de bază la prețuri...

Românii vor avea, în continuare, acces la 17 alimente de bază la prețuri mai mici
Social marți, 23 septembrie 2025, 09:42

AUDIO | Părinții care pleacă la muncă în străinătate trebuie să anunțe, la direcțiile de asistență socială, în grija cui își lasă copiii

Părinții care pleacă la muncă în străinătate trebuie să anunțe, la direcțiile de asistență socială, în grija cui îi lasă pe copii....

AUDIO | Părinții care pleacă la muncă în străinătate trebuie să anunțe, la direcțiile de asistență socială, în grija cui își lasă copiii