CONSTANȚA: Proiectul de reorganizare a companiei de transport în comun, adoptat de consilierii locali
Proiectul a fost adoptat de consilierii locali cu 14 voturi pentru, 7 împotrivă și 6 abțineri.
Publicat de Doina Sirbu, 10 decembrie 2025, 17:08
Proiectul de reorganizare a companiei de transport în comun din Constanța a fost adoptat de consilierii locali cu 14 voturi pentru, 7 împotrivă și 6 abțineri. Președintele sindicatului Transport în comun, Daniel Toma, prezent în ședința Consiliului local, spune că sindicaliștii nu au fost consultați în privința organigramei.
“Această organigramă a trecut prin CA fără ca sindicatele să fie invitate sau consultate într-un fel, așa cum prevede legea. Conducerea a refuzat să consulte sindicatele sau cel puțin să ne aducă la cunoștință ce prevede ultima organigramă pe care o aveți dumneavoastră în față acum. Sindicatele nu au avut acces la această organigramă, nici atunci când au solicitat expres acest lucru. Am fost invitați pur și simplu să consultăm site-ul primăriei, dacă vrem să aflăm ce prevede noua organigramă”, a declarat Daniel Toma.
Primarul Vergil Chițac spune că raportul de audit indică reducerea personalului auxiliar.
“Exemplele de bune practici arată că un operator, adică o companie, bine administrat, are o pondere a personalului TESA de circa 5% din totalul numărului de angajați, în timp ce, în cazul CT BUS, personalul TESA reprezintă 11%, deci mai mult decât dublul valorii recomandate. Prin urmare, o ajustare a organigramei este imperios necesară”, a declarat Vergil Chițac.
Printre angajații care vor fi disponibilizați se numără și 12 casierițe.
“Cred că, pe de o parte, există posibilitatea unei reduceri naturale a acestui personal. Având în vedere că se reduc 26 de posturi din 731 ocupate în momentul de față, reducerea totală este de 0,2% în cheltuielile lunare ale societății. Repet, 0,2%, în condițiile în care din punct de vedere moral, acest procent lovește direct în niște salariați”, a declarat consilierul local AUR Ovidiu Cupșa.
La rândul său, consilierul local USR Cătălin Iacob a ridicat problema călătorilor frauduloși.
“Problema CT BUS este că, din totalul veniturilor, doar 18% sunt venituri proprii. Vina o poartă faptul că managementul, conducerea nu a reușit să rezolve problema aceasta cu călătorii care merg cu autobuzul fraudulos și ei sunt undeva peste 50%. Ori noi, în situația aceasta, prin organigrama de acum, noi vrem să desființăm șase posturi de controlori. Adică, CT BUS trebuie să rezolve problema taxării, să aducă venituri proprii la buget și să nu mai stea la mâna bugetului Primăriei”, a declarat Cătălin Iacob.
În replică, directorul CT BUS, Fănel Popa a afirmat că societatea încearcă să îi obișnuiască pe călători să urce pe la ușa 1.
“Tot dânșii, din partea sindicatelor, au scos în evidență faptul că noi nu facem un control eficient. O spun pentru a nu știu câta oară. Angajații de la control nu fac decât prevenție. Noi îl dăm jos din autobuz, se urcă în următorul. Pentru acest aspect am început și acel proiect în care încercăm să educăm călătorul constănțean să urce pe la ușa 1. Va fi greu, va fi crunt”, a declarat Fănel Popa.
Materialul audio integral îl puteți asculta aici:
Redactor: Adrian Băncilă