Noi rame electrice pe relația București – Constanța, în Mersul Trenurilor 2025 – 2026
Noutăți în traficul feroviar intern și internațional din 14 decembrie, când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor.
Publicat de Adina Sîrbu, 8 decembrie 2025, 14:39
CFR Călători informează că, începând cu data de 14 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025-2026, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2026.
Compania va asigura zilnic circulaţia a peste 1.150 de trenuri, în funcţie de perioada din an: 52 în trafic internaţional, 20 Intercity, 112 Interregio, 26 trenuri sezoniere şi 952 Regio, acoperind astfel transportul feroviar la nivel naţional.
„Noul plan de circulaţie reflectă investiţiile efectuate în modernizarea serviciului de transport feroviar, introducerea materialului rulant nou şi operarea unor trenuri suplimentare pentru a răspunde mai bine cererii de mobilitate la nivel naţional şi internaţional”, informează CFR Călători.
- Programul feroviar 2025-2026 aduce schimbări în traficul intern, prin introducerea de material rulant modern, creşterea gradului de confort şi extinderea serviciilor de calitate pentru pasageri.
Continuarea livrărilor prin PNRR – vagoane şi locomotive modernizate.
În planul de mers 2025-2026, CFR Călători va continua introducerea în circulaţie a vagoanelor şi locomotivelor modernizate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pe măsură ce acestea sunt livrate de uzinele specializate din România. Noile vagoane sunt dotate cu facilităţi moderne menite să îmbunătăţească experienţa de călătorie: internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalaţii de climatizare, toalete ecologice, precum şi spaţii special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă şi chiar vagoane bar-bistro.
Unele trenuri Interregio care leagă Bucureştiul de Mărăşeşti – Suceava/Iaşi, precum şi de Braşov vor fi reclasificate în Intercity, utilizând în compunerea lor material rulant modernizat prin PNRR.
Introducerea noilor rame electrice Alstom Coradia Stream.
Un pas important în creşterea calităţii serviciilor feroviare în trafic intern îl reprezintă introducerea în circulaţie a trenurilor formate din noile rame electrice moderne de tip Alstom Coradia Stream, puse la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame, parte dintr-un lot de 12 unităţi achiziţionate din fonduri europene şi adjudecate de CFR Călători în urma unei licitaţii competitive, sunt conforme standardelor europene actuale şi pot atinge viteze de până la 160 km/h.
Pentru noul mers al trenurilor, CFR Călători a programat utilizarea acestor rame moderne în compunerea a 26 de trenuri cu circulaţie zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute:
- 14 trenuri între Bucureşti Nord şi Constanţa şi retur,
- 6 trenuri între Bucureşti Nord şi Craiova şi retur, 2 trenuri pe ruta Bucureşti Nord – Craiova – Deva şi retur,
- 2 trenuri între Bucureşti Nord şi Arad şi retur
- 2 Bucureşti Nord – Braşov şi Bucureşti Nord – Timişoara Nord şi retur.
Introducerea ramelor Alstom Coradia Stream în circulaţie se va desfăşura în conformitate cu livrarea acestora. Estimăm că până la data de 1 februarie 2026 vor fi operate 11 rame din primul lot de 12.
Introducerea ramelor PESA pe ruta Bucureşti – Buzău – Adjud.
CFR Călători a planificat punerea în circulaţie în decursul anului 2026 a 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare şi recepţie, pe relaţia Bucureşti – Buzău – Adjud şi retur. Acestea sunt achiziţionate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) şi vor fi introduse în exploatare după finalizarea tuturor procedurilor tehnice şi administrative, precum şi predarea lor efectivă către CFR Călători.
Modernizarea continuă a parcului feroviar.
Materialul rulant utilizat în noul Mers al Trenurilor include, pe lângă unităţile noi Alstom, PESA şi materialul rulant modernizat prin fonduri PNRR, şi vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum şi material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire. Pe măsură ce noile rame Alstom, ramele PESA şi unităţile de material rulant modernizat prin fonduri PNRR vor intra în exploatare, acestea vor înlocui treptat vagoanele cu uzură mai înaintată. Acest proces reprezintă o etapă importantă în modernizarea parcului feroviar şi în creşterea nivelului de confort şi siguranţă oferit pasagerilor CFR Călători.
- Noutăţi în traficul feroviar internaţional – legături extinse şi conectivitate îmbunătăţită
Legături directe între Budapesta şi Bucureşti.
Începând cu următorul mers al trenurilor, trenurile IR 72 şi IR 73 vor circula pe relaţia directă Budapesta Keleti – Bucureşti Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova. Această modificare va asigura o legătură directă cu capitala României.
Revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof.
Trenurile IR 346 şi IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relaţia Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someş 687/686. Aceste măsuri contribuie la fluidizarea circulaţiei şi facilitează accesul pasagerilor la conexiuni internaţionale rapide şi eficiente spre diferite destinaţii europene.
Noi trenuri sezoniere pe ruta Bucureşti – Giurgiu – Ruse.
Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relaţia Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu – Giurgiu – Ruse şi retur contribuind la dezvoltarea mobilităţii transfrontaliere şi la consolidarea legăturilor regionale.
Continuare colaborare cu Ucraina.
Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul mers prin menţinerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – Bucureşti Nord şi retur, grupa directă a trenului Prietenia 401/402, oferind o conexiune stabilă şi sigură între România şi Ucraina.
Reducerea timpilor de staţionare la frontieră.
Având în vedere aderarea României la spaţiul Schengen, staţionările trenurilor internaţionale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.
- Reduceri tarifare
CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale în trafic intern, ca de exemplu abonamente pentru diverse categorii de călători, cardul TrenPlus în baza căruia se pot cumpăra timp de un an un număr nelimiat de bilete cu reducere de 25%, oferta dus-întors cu 10% reducere, cumpărarea cu anticipaţie prin care se acordă o reducere de până la 10%. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic intern.
De asemenea, şi în trafic internaţional călătorii au la dispoziţie oferte comerciale în funcţie de destinaţie: Ungaria, Austria, Germania, Polonia, Cehia, Slovacia şi Moldova, dar şi oferta Interrail care poate fi considerată un abonament feroviar intrenaţional pentru călătoria în mai multe ţări europene sau doar într-o singură ţară. Mai multe detalii pe www.cfrcalatori.ro la secţiunea Trafic internaţional.
Cumpărarea de bilete se asigură prin următoarele canale:
– online de pe www.cfrcalatori.ro;
– din aplicaţia mobilă CFR Călători bilete online;
– de la automatele de vânzare bilete din gări;
– de la casele de bilete din gări şi agenţii de voiaj CFR Călători.
Pasagerii trebuie să deţină bilet valabil înainte de urcarea în tren, pentru a evita taxarea suplimentară la bord şi/sau aplicarea amenzilor prevăzute de reglementările în vigoare, se mai arată în comunicatul CFR Călători.