Primul tren PESA testat pe Magistrala 800 București – Constanța
Joi, probele s-au derulat în Bărăgan, între stațiile Fetești și Ciulnița, iar vineri continuă între Fetești și Medgidia.

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 19 septembrie 2025, 12:05
Primul tren PESA care a sosit în România în luna mai a ieșit la teste pe rețeaua feroviară națională, în Bărăgan și în Dobrogea, pe Magistrala 800 București-Constanța, conform clubferoviar.ro.
Joi, probele s-au derulat în Bărăgan, între stațiile Fetești și Ciulnița, iar vineri continuă între Fetești și Medgidia.
Pe 30 ianuarie 2024 a fost semnat contractul pentru achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R1), cu perioada de mentenanță de 15 ani, în valoare de 2.777.369.677 lei, cu TVA, cu Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna din Polonia. Contractul este finanțat din Fondul de Modernizare al Uniunii Europene.
Rama electrică a ajuns în România duminică, 18 mai 2025, iar apoi, pe 22 mai, el a fost prezentat în premieră la Episcopia Bihor în a doua zi a Conferinței de Operatorie și Material Rulant organizată de Club Feroviar la Oradea, așa cum am scris la vremea respectivă.
Contractul este împărțit în trei loturi, după cum urmează:
Lot 1 – 20 de rame;
Lot 2 – 23 de rame;
Lot 3 – 19 rame.
Termenul de livrarea pentru toate cele 62 de trenuri este anul 2027.
Trenurile Regio livrate de PESA au următoarele caracteristici tehnice:
Trei vagoane în compunere;
Șase boghiuri din care două motoare la primul vagon;
Intrări în tren la 600 mm deasupra șinei;
Viteză maximă 160 km/oră;
224 de scaune, 14 pliabile, total 238;
Motoare 4×400 kW;
Siguranță ETCT level 2;
Sarcină maximă pe osie 18 tone;
Cadrul boghiu sudat cu laser, rezistență mare a carcasei.
Foto – clubferoviar.ro