Turismul de incoming: România investește de 20 de ori mai puțin decât Bulgaria
România rămâne o destinație necunoscută pentru turiștii străini în lipsa promovării.

Publicat de Adina Sîrbu, 8 septembrie 2025, 12:21
Turismul de incoming, cel care aduce turiștii străini în România, este tributar promovării țării în afara ei, la târguri de profil, la expoziții internaționale, acolo unde potențialii turiști străini pot afla despre peisajele spectaculoase, cultura și istoria țării noastre.
Campaniile de promovare costă, e drept, dar făcute cu bani investiți profesionist își arată rezultatele cu vârf și îndesat.
Mai toate țările din jurul nostru au înțeles mecanismul și nu se zgârcesc la promovare. Bulgaria, spre exemplu, investește 30 milioane euro, iar Turcia are strategii ce se întind pentru următorii 10 ani și costă 200 milioane de dolari. La polul opus, România a alocat în ultimii doi ani câte 1,5 milioane de euro pe an.
Laurențiu Despina a cules declarații ale oamenilor din turism care au vorbit despre cât de pricepuți sau de interesați suntem să aducem turiști străini în România.
Haideți să facem o comparație cu Ungaria, țară care a avut 8,9 milioane turiști străini anul trecut, și spuneți-mi ce vedeți în Ungaria? Eu sunt de la Cluj și am fost de multe ori acolo. Ei nu au nici munți, nici mare, nu au nici cultura noastră, dar au investit 40 de milioane în promovare și rezultatele se văd, spune Călin Cosma, președintele Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România.