FOTO | Se redeschide circulația pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila
A început procedura de Recepție finală la terminarea lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre.

Publicat de Adina Sîrbu, 24 iunie 2025, 09:17
Inaugurat la 6 iulie 2023, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila-Tulcea va fi redat circulației până la finalul săptămânii, astfel că se va putea circula complet, pe ambele maluri ale fluviului, inclusiv pe drumurile de legătură (cu Măcin și Jijila), a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu.
„Astăzi a început procedura de Recepție la terminarea lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea. Acestea vor dura câteva zile, iar în urma deciziei Comisiei de Recepție, la sfârșitul aceste săptămâni se va putea circula, inclusiv pe drumurile de legătură, pe ambele maluri ale Dunării”.
A fost constituită echipa care, după realizarea recepției, va prelua sarcina de asigurare a mentenanței și întreținerii construcției, aflată în coordonarea DRDP Buzău, a mai anunțat oficialul.
Secretarul de stat a fost zilele trecute și a luat la pas toate zonele și incintele construcției, transmițând, totodată, membrilor Comisiei de Recepție să facă „o verificare minuțioasă și responsabilă a obiectivului”.
Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România și al treilea din Europa (ca dimensiune).
Investiția a presupus amenajarea a 23 de kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea.
Deasupra Dunării se află podul suspendat, cu o lungime de 1,9 kilometri.
Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 m) și două deschideri laterale — de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces, fiecare cu o lungime de 110 m.
Drumul principal are două benzi pe sens și leagă județul Brăila de județul Tulcea, drumul de legătură spre Măcin are o bandă pe sens și o lungime de 4,3 km, iar drumul de legătură cu Jijila are 19 km. În rest, au fost realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.
Pilonii au o înălțime totală de 192 m (măsurată de la partea superioară a fundației) și sunt localizați în apropierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări și lift, accesul fiind posibil din benzile de întreținere aflate pe ambele părți ale tablierului. Pilonul Brăila este construit pe 72 de piloți forați la 40 de metri adâncime, iar cel din Tulcea pe 72 de piloți forați la 38 de metri.
Pentru construirea podului au fost folosiți peste 200.000 mc de beton armat și 25.000 de tone de oțel beton.
La acest pod a fost montat și funcționează un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor — inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor. Cablurile sunt izolate la exterior cu un strat protector care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior este permanent dezumidificat și monitorizat pentru a menține un mediu anticoroziv.
Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, și tablierul este dezumidificat la interior. Unele rigidizări longitudinale sunt utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în interiorul tablierului. Un sistem de senzori monitorizează constant nivelul de umiditate, care trebuie menținut sub 40%, pentru a preveni coroziunea și a asigura circulația în siguranță, în orice anotimp.
Structura podului este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic, care formează suprafața de rulare a podului de la Brăila. Fiecare segment cântărește, în medie, 250 de tone. Ele au fost realizate la Șantierul Naval Brăila.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul este integrat în Drumul Expres Focșani–Brăila–Tulcea–Constanța, rută care urmează să conecteze nordul Munteniei și sudul Moldovei de nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.
- Citește și: VIDEO | Lucrările de asfaltare pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila au fost finalizate
Sursă și foto: Irinel Ionel Scrioșteanu