CONSTANȚA: Probleme cu încălzirea în școli. Răspunsul șefului ISJ, Sorin Mihai
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 2 februarie 2023, 07:56
În continuare sunt probleme cu încălzirea în unele școli constănțene.
Din cauza avariilor, furnizarea căldurii este oprită în mai multe zone din oraș, fiind afectate și unități de învățământ.
La Liceul George Călinescu nu este căldură în clase de marți, iar din acest motiv, programul elevilor a fost redus.
Și în această dimineață, părinții au fost anunțați că și astăzi orele curs vor avea jumătate din durata obișnuită.Și la Școala nr 7 din Constanța elevii învață în frig, fiind cea de-a patra zi fără căldură.
L-am întrebat pe inspectorul general Sorin Mihai câte unități de învățământ sunt afectate și cum se vor recupera orele de curs pierdute, iar șeful ISJ Constanța a răspuns:
Conform art. 11, alin (8) din ROFUIP, „În situaţii speciale, cum ar fi epidemii, intemperii, calamităţi, alte situaţii excepţionale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a directorului, în baza hotărârii consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, cu informarea inspectoratului şcolar.” Din comunicatele transmise de Societatea Termoficare, corelate cu precizările venite din partea directorilor cu privire la punctele termice care apăreau în comunicate și care deserveau unitățile de învățământ, în primele zile ale acestei săptămâni ar fi fost afectate 11 unități de învățământ. Cu toate acestea, din informările transmise de către managerii școlilor din Municipiul Constanța, unele au avut furnizat agent termic, cu intermitențe, altele au fost afectate, deși punctele termice cărora le aparțin nu erau în lista transmisă de Termoficare. Majoritatea unităților de învățământ afectate au luat prin CA hotărârea de a modifica durata orelor de curs, însă unele au precizat că nu există disconfort termic sau că au utilizat soluții alternative pentru asigurarea căldurii.
Ieri, liderul sindical Mitică Iosif susține că această reducere temporare a programului nu va avea un efect negativ asupra calității cursurilor.
În schimb, comprimarea programului de școală înseamnă mai multă muncă pentru profesorul de la clasă:
În cele 50 de minute cât înseamnă ora normală de curs, el știe tot ce trebuie să facă pentru a asigura calitatea acelui proces de învățare, predare, evaluare, iar în momentul în care cineva decide că trebuie să se reducă ora la 40 la 30 de minute sigur că el trebuie să să restructureze, să esențializeze. Asta înseamnă timp și muncă, va avea un impact asupra activității didactice. Eu nu cred că pe perioadă scurtă calitatea actului didactic va fi afectată. Problema este să nu dureze mult.
Redactor – Florentina Stan / Cătălina Radu / redactor online – Daniel Țăndăreanu