Ascultă Radio România Constanța Live

Cum rezolvați problemele la Casa de Pensii, fără să stați la coadă la ghișee

Cum rezolvați problemele la Casa de Pensii, fără să stați la coadă la ghișee

Publicat de Doina Sirbu, 1 octombrie 2020, 13:16

Comunicarea electronică între beneficiarii sistemului public de pensii, ai sistemului de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale și Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), respectiv casele teritoriale de pensii (CTP) în vederea acordării drepturilor pe care acestea le stabilesc și plătesc se realizează prin utilizarea uneia dintre următoarele modalități:
I. Prin poșta electronică;
II. Prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP.
Comunicarea prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP se poate realiza sub două forme:
A. În cazul solicitanților care și-au creat cont pe portal se accesează secțiunea „Completare formulare” și se selectează tipul de cerere dorit;
B. În cazul solicitanților care nu și-au creat cont pe portal:
 Solicitanul accesează Portalul CNPP în sectiunea ”Comunicare cu publicul” – Depunere cereri și documente;
 Selectează tipul de cerere dorit și completează formularul;
 Formularele necesare se descarcă, se completează și se semnează olograf, apoi vor fi încărcate în format JPEG, JPG,PNG,XML, CMS sau PDF;
Procedura de obținere a unui cont online este detaliată pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice în secțiunea ” De ce să îmi fac cont?”, din Portal.
Pentru crearea unui cont online vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator şi să îşi exprime acordul pentru condiţiile de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.
Acest flux este necesar pentru menținerea integrității datelor personale proprii. Acordul utilizării datelor personale este dat prin introducerea datelor personale și semnarea olografă a acestei cereri.
Cererile de activare a contului online pot scanate / fotografiate și transmise pe e-mail la casa de pensii împreună cu poza actului de identitate, fără a fi necesară deplasarea la sediul institutiei.
Tipurile de prestații care pot fi solicitate prin intermediul serviciilor electronice oferite de Portalul CNPP:
• Toate tipurile de prestații care sunt acordate de CNPP și casele de pensii;
• Servicii electronice pe zona de evidență contribuabili (evidența contractelor de asigurare socială, evidența declarațiilor de asigurare socială, evidența declarațiilor nominale A11 și A12/D112)
• Vizualizarea informațiilor centralizate referitoare la: istoricul carierei de asigurat, stagii de cotizare, viramente la Pilonul II;
• Soluționarea cererilor persoanelor fizice și juridice care se adresează CNPP în vederea emiterii formularelor privind atestarea legislației aplicabile (formularele A1, respectiv certificate de atestare a legislației aplicabile întocmite în baza acordurilor bilaterale de securitate socială;
• Soluționarea cererilor executorilor judecătorești care se adresează CNPP în vederea obținerii informațiilor despre debitori – persoane fizice;
• Soluționarea cererilor persoanelor juridice care solicită prestații din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale:
–  despăgubiri în caz de deces;
– rambursarea cheltuielilor ocazionate de transportul de urgenţă, în cazuri temeinic justificate, când salvarea victimei unui accident de muncă impune utilizarea altor mijloace decât cele uzuale;
– rambursarea de cheltuieli ocazionate de transportul necesar pentru repatriere în cazul decesului unui lucrător asigurat, ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale;
– indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă;
– indemnizaţia pentru reducerea timpului de muncă ;
– indemnizaţia pentru trecerea temporară în alt loc de muncă.
În momentul  de fata 5.000 persoane de pe raza judetului Constanţa au cont aprobat pe Portalul CNPP.
Foto – Casa de Pensii, pagina de Facebook
Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 19:28

Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp

Conform buletinului hidrometeorologic emis de Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor, județul Constanța s-a aflat sub...

Județul CONSTANȚA: Efectele codului roșu – Băltăgești – 140 l/mp, Cogealac – 93 l/mp
Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 19:18

Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată

Tânărul care a agresat un livrator străin a fost trimis în judecată de către procurorii Parchetului Sectorului 2. Făptașul este în prezent...

Tânărul care a agresat un livrator străin în București a fost trimis în judecată
CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 18:02

CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat

În cursul zilei de astăzi, 8 octombrie a.c., în jurul orei 13.00, polițiști din cadrul Poliției municipiului Constanța – Secția 1 au...

CONSTANȚA: O tânără mămică a murit, după ce a născut într-un spital privat
Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 17:19

Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri

Trupa Direcția 5 a anunțat miercuri moartea bateristului Marius Keseri. „Am fost împreună 30 de ani. Îți mulțumim din suflet! RIP Marius...

Trupa Direcția 5 a anunțat moartea bateristului Marius Keseri
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 17:05

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, pentru soluționarea disfuncționalităților constatate de GNM

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, în vederea executării lucrărilor mecanice pentru soluționarea...

Rompetrol Rafinare a inițiat demersurile de oprire a Instalației de Frig, pentru soluționarea disfuncționalităților constatate de GNM
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 16:33

Județul TULCEA: Carosabil inundat DJ 222 Sălcioara-Vișina

În atenția conducătorilor auto care tranzitează zona Sălcioara-Vișina: având în vedere situația meteorologică actuală, respectiv...

Județul TULCEA: Carosabil inundat DJ 222 Sălcioara-Vișina
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 15:52

Județul CONSTANȚA: Nouă persoane salvate în urma fenomenelor meteorologice generate de codul roșu

Ca urmare a manifestării fenomenelor meteorologice generate de codul roșu, pompierii constănțeni au intervenit mai multe situații pentru a...

Județul CONSTANȚA: Nouă persoane salvate în urma fenomenelor meteorologice generate de codul roșu
Actualitate miercuri, 8 octombrie 2025, 15:18

COD ROȘU: RAJA a primit 221 de sesizări de la clienți

În ultimele ore, la Dispeceratul Central al RAJA SA s-au mai primit 54 de sesizări din județul Constanța, numărul total al acestora ajungând la...

COD ROȘU: RAJA a primit 221 de sesizări de la clienți