Ascultă Radio România Constanța Live

Controale CJPC pe litoral. Ce reclamă turiștii, ce măsuri iau autoritățile

Controale CJPC pe litoral. Ce reclamă turiștii, ce măsuri iau autoritățile

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 2 iulie 2019, 09:37

Șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a fost invitat la un interviu în direct la Radio Constanța, realizat de Adelina Tocitu:

Astăzi vom vorbi despre controalele pe care Protecția Consumatorilor Constanța le efectuează pe litoral. Până la această oră, care sunt concluziile controalelor efectuate pe litoral?

Horia Constantinescu – Concluziile ar trebui să fie împărțite în două mari categorii. Aș începe cu cele bune și anume că există operatori economici care au înțeles mesajul nostru din anii trecuți și înainte de începerea acestui sezon au depus diligențe, au trecut la practică și au făcut lucrurile mai bune decât erau acum ceva timp. Au investit în blocurile alimentare, în sălile de mese, în veselă și atunci credem noi că sunt mai pregătiți pentru acest sezon decât ar fi fost. Cu toate acestea, există în continuare locații pe care noi cu intransigență le-am închis, le-am oprit temporar activitatea, deoarece, din cazierul contravențional, noțiune pe care noi am introdus-o în sistem, aceștia nu au înțeles, din ceea ce le-am explicat în anii trecuți, că trebuie să respecte legea și atunci noi am trecut direct la măsuri complementare, de suspendare a activității.

Aveți o statistică, referitor la aceeași perioadă a anului trecut? Există o creștere sau o descreștere a sancțiunilor, a numărului de sancțiuni pe care Protecția Consumatorului le-a aplicat?

Horia Constantinescu – În anii trecuți, măsurile de oprire temporară a prestării de servicii au fost înlocuite de consiliere, de avizare, de prevenție. Anul acesta noi am trecut direct la aplicarea lor. Pot spune că nu același număr de sancțiuni s-au aplicat, dar, în schimb, mult mai multe opriri temporare a prestării de servicii.

Aveți și o ierarhie a zonelor unde ați identificat cele mai multe nereguli, sau nu există așa ceva?

Horia Constantinescu – Există. Ca de obicei stațiunile Eforie Nord și Eforie Sud, dar din cauză că acestea, de la an la an își schimbă numărul operatorilor economici, se schimbă și aceștia și atunci suntem nevoiți să fim prezenți acolo. Sunt unele dintre stațiunile care funcționează cel mai bine pe litoral și atunci și grija noastră este mai mare pentru ele.

În ultima perioadă s-a discutat intens despre amplasarea șezlongurilor pe plajă, fără să fie lăsat acel culoar de trecere de 5 metri, sau despre situațiile în care turiștii nu-și pot amplasa prosoapele deoarece nu există o suprafață de cel puțin 30% pentru aceștia. Poate interveni Comisariatul Pentru Protecția Consumatorilor în astfel de situații, dacă primește sesizări din partea turiștilor?

Horia Constantinescu – Și dacă primește sesizări și dacă nu primește sesizări, poate interveni acolo unde legea nu se respectă. Lucrurile trebuie aduse într-o stare de normalitate. Noi deja am efectuat câteva acțiuni de control și am verificat în jur de 20 de astfel de stabilimente. Mare parte dintre acestea nu respectau suprafața destinată celor care aleg să nu stea pe șezlong, cât despre culoarul de 5 metri, între apă și primul rând de șezlonguri, acesta ține de bunul simț al fiecăruia. În lege este o poveste facultativă, dar, cumva ar trebui să înțeleagă lumea că este vorba despre culoarul destinat celor de la SMURD și echipelor de intervenție, salvamarilor, pentru situații de urgență. Cu cât ne așezăm mai aproape, cu atât accesul acestora este mai dificil și trebuie înțeles că dacă vorbim despre un astfel de incident, echipele de intervenție trebuie să poată ajunge imediat pentru eventual a salva o viață.

În cazul în care consumatorii vor să sesizeze neregulile pe care le constată, cum pot face acest lucru?

Horia Constantinescu – 0241.550.550 este numărul de telefon și este în permanență un comisar delegat să răspundă la telefon. După aceea rămâne prin adresa de email reclamatii.constanta@anpc.ro și bineînțeles social media, acolo unde noi primim și gestionăm mesajele.

S-a întâmplat, de-a lungul timpului, să constatați că neregulile sesizate de consumatori nu sunt reale, când ați ajuns la fața locului?

Horia Constantinescu – Câteodată nu ajungem nici măcar la fața locului pentru că există o exigență legală și anume aceea de a atașa fiecărei sesizări o dovadă că respectivul serviciu ți-a fost prestat sau că respectivul bun l-ai achiziționat. Totuși, sub beneficiu de inventar, ținem minte și verificăm inclusiv sesizările de acest tip.

Realizator interviu – Adelina Tocitu / Redactor online – Liviu Predescu

Din cauza unui incendiu de vegetație, traficul este blocat pe Autostrada A2
Actualitate vineri, 1 august 2025, 15:24

Din cauza unui incendiu de vegetație, traficul este blocat pe Autostrada A2

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că în zona localității Valea Dacilor, județul Constanța, a avut...

Din cauza unui incendiu de vegetație, traficul este blocat pe Autostrada A2
SeaWave Film Fest începe la Constanța. Ediția din 2025 aduce în competiția oficială peste 100 de tineri creatori – studenți, absolvenți și liceeni pasionați de film
Actualitate vineri, 1 august 2025, 15:08

SeaWave Film Fest începe la Constanța. Ediția din 2025 aduce în competiția oficială peste 100 de tineri creatori – studenți, absolvenți și liceeni pasionați de film

După două ediții de succes, SeaWave Film Fest, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate tinerilor creatori de film din România,...

SeaWave Film Fest începe la Constanța. Ediția din 2025 aduce în competiția oficială peste 100 de tineri creatori – studenți, absolvenți și liceeni pasionați de film
nou nascut, alaptare
Actualitate vineri, 1 august 2025, 14:50

Săptămâna mondială a alăptării (1-7 august)

Săptămâna mondială a alăptării este marcată în fiecare an între 1 și 7 august, începând din anul 1992, cu scopul de a proteja, promova...

Săptămâna mondială a alăptării (1-7 august)
vaccin - foto - unsplash
Actualitate vineri, 1 august 2025, 14:40

INSP: Trei cazuri de tetanos raportate până la 29 iulie; vaccinarea – cea mai eficientă metodă de prevenție

Trei cazuri de tetanos au fost raportate în acest an până la 29 iulie, nefiind înregistrat niciun deces din această cauză, a informat, vineri,...

INSP: Trei cazuri de tetanos raportate până la 29 iulie; vaccinarea – cea mai eficientă metodă de prevenție
Actualitate vineri, 1 august 2025, 14:29

Cum s-a produs accidentul de la ieșire din Lumina spre Năvodari, în urma căruia o femeie a rămas fără un picior

Astăzi, în jurul orei 10.30, polițiști din cadrul Serviciului Siguranță Rutieră au fost sesizați, prin apel 112, cu privire la producerea...

Cum s-a produs accidentul de la ieșire din Lumina spre Năvodari, în urma căruia o femeie a rămas fără un picior
Actualitate vineri, 1 august 2025, 14:25

Mercenarii lui Potra, aduși la Parchetul General pentru audieri

Procurorii de la Parchetul General audiază vineri 18 mercenari din gruparea lui Horațiu Potra, acuzați de tentativă la acțiuni contra ordinii...

Mercenarii lui Potra, aduși la Parchetul General pentru audieri
Actualitate vineri, 1 august 2025, 13:53

AUDIO | Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate

Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate, de la 1 august! Potrivit Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal...

AUDIO | Schimbări importante în sistemul de asigurări sociale de sănătate
Actualitate vineri, 1 august 2025, 13:37

Farul Constanța joacă vineri, cu F.C. Metaloglobus București. Meciul va fi supravegheat de Gruparea de Jandarmi Mobilă „Tomis”

Gruparea de Jandarmi Mobilă „Tomis” Constanța va asigura măsurile de ordine și siguranță publică cu ocazia meciului de fotbal dintre...

Farul Constanța joacă vineri, cu F.C. Metaloglobus București. Meciul va fi supravegheat de Gruparea de Jandarmi Mobilă „Tomis”