Șantierele navale din România pierd forță de muncă în favoarea străinătății, unde câștigurile sunt substanțiale

Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 16 mai 2018, 13:17
În paralel cu expoziția EUROPORT, la Constanța s-a desfășurat, astăzi, cea de a 72-a Adunare Generală a Asociației Constructorilor Navaliști din România.
Directorul Gelu Stan a declarat, pentru Radio Constanța, că cea mai mare problemă a acestei industrii o constituie, în continuare, lipsa forței de muncă bine calificată. Șantierele din România nu au forța financiară de a asigura salarii ca alte șantiere din Europa.
„Foarte multe comenzi au început să apară pe piață, ceea ce este un lucru îmbucurător pentru noi. Din păcate trebuie să spunem că avem și probleme cu forța de muncă; din nefericire pleacă în străinătate, pentru câștiguri salariale mult mai mari decât în România. Reporter: Șantierele navale din România nu pot ridica ștacheta la venituri? Din nefericire, acum s-au luat comenzi a căror valoare nu mai permite creșterea salarială, dar, în opinia mea, după discuțiile cu câțiva directori generali de la șantierele de la Marea Neagră, probabil că 4-5 procente, care să acopere inflația, va fi posibil pentru conducerea acestor șantiere ca să mărească salariile“, afirmă directorul ANCONAV, Gelu Stan.
De la directorul ANCONAV a mai declarat, că din informațiile pe care le are, în cel mult 10 zile, Guvernul României va da o Hotărâre de Guvern prin care se înființează noua societate comercială la fostul Șantierul Daewoo Mangalia.
Redactor: Cristina ILIUȚĂ