Ascultă Radio România Constanța Live

Ce nemulțumiri au constănțenii care cumpără de pe internet

Ce nemulțumiri au constănțenii care cumpără de pe internet
Foto: Hand with credit card and a small shopping cart coming from laptop screen isolated in white

Publicat de Bogdan Comșa, 15 martie 2016, 18:18

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului a fost marcată, marți, la Constanța, printr-o conferință de presă organizată de Comisariatul Județean Constanța pentru Protecția Consumatorilor.

Cu acest prilej s-a discutat și despre comerțul online, domeniu care este din ce în ce mai prezent între reclamaţiile primite la Protecţia Consumatorilor.

Astfel, printre neregulile depistate în 2015 s-a numărat şi lipsa unei garanţii pentru produsele defecte. Purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa, Lucian Lungoci, a declarat că „nu se respectă dreptul clientului de a se retrage dintr-un contract în termen de 14 zile din momentul în care a primit produsul, în cazul în care este nemulţumit de acest produs, ori s-au întâlnit cazuri în care nu li se oferă garanţii la acest produs, nu se identifică exact o unitate service care ar trebui să aducă la conformitate produsele defecte sau nu s-a respectat preţul afişat pe site şi în condiţiile în care clientul a primit produsul a constatat că are de plătit un preţ mult mai mare, ori s-au întâmpinat dificultăţi la livrarea produsului. Site-urile prezentau un termen de 48 de ore pentru a livra aceste produse, iar acestea au întârziat să apară”.

De cealaltă parte, Claudiu Reghintovschi, reprezentantul unei companii de turism, spune că problemele apar atunci când clientul se răzgândeşte:
„Problemele apar în momentul în care un client se răzgândeşte şi nu înţelege că dacă el nu respectă condiţiile impuse prin contractul la distanţă ( dau un exemplu, în cazul meu, prestarea serviciilor de transfer aeroport) şi îşi rezervă online şi nu respectă un termen pe care l-a impus acolo de a-şi retrage rezervarea, este obligat ori să meargă în tonuare unde şi-a făcut rezervarea, ori să piardă contravaloarea serviciilor rezervate”.

Unele companii oferă şi consultanţă clienţilor. Dan Buzatu, reprezentantul unei firme:
„Punctul, au existat 2-3 cazuri în care am schimbat produsul fără nicio problemă. Există nişte termene de garanţie pe care le respectăm clar. Pe partea de online avem un chat care funcţionează foarte bine şi oferim, în primul rând, până la achiziţie, sfaturi şi consultanţă clienţilor”.

Anual, pe 15 martie, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Consumatorilor.

ziua mondiala a drepturilor consumatorilor  radio constanta

Problemele de pe litoralul românesc, dezbătute cu reprezentantul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 17:49

Problemele de pe litoralul românesc, dezbătute cu reprezentantul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

Timp de două zile, la Constanța, operatori de plaje și agenți economici membri RESTO s-au întâlnit cu Secretarul de Stat din Ministerul...

Problemele de pe litoralul românesc, dezbătute cu reprezentantul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului
UPDATE / Protestul CT BUS continuă și în cursul zilei de miercuri. Au fost scrise mai multe demisii
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 16:42

UPDATE / Protestul CT BUS continuă și în cursul zilei de miercuri. Au fost scrise mai multe demisii

UPDATE În urmă cu scurt timp, directorul Fănel Popa a anunțat că nu-și va da demisia din funcție. Mai multe surse din cadrul CT BUS au...

UPDATE / Protestul CT BUS continuă și în cursul zilei de miercuri. Au fost scrise mai multe demisii
„Spectacol de Crăciun”, pe scena Centrului Multifuncțional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin”
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 16:24

„Spectacol de Crăciun”, pe scena Centrului Multifuncțional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin”

Miercuri, 17 decembrie, începând cu ora 18:00, scena Centrului Multifuncțional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin” va vibra în acord cu...

„Spectacol de Crăciun”, pe scena Centrului Multifuncțional Educativ pentru Tineret „Jean Constantin”
CONSTANȚA: Polițiștii și jandarmii au intervenit în cazul protestului CT BUS
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 16:03

CONSTANȚA: Polițiștii și jandarmii au intervenit în cazul protestului CT BUS

Astăzi, în jurul orei 13.45, polițiști din cadrul Poliției municipiului Constanța – Secția 4, au fost sesizați prin apel 112, de către...

CONSTANȚA: Polițiștii și jandarmii au intervenit în cazul protestului CT BUS
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 15:42

130 de ani de la inaugurarea Podului peste Dunăre de la Cernavodă, celebrați printr-o expoziție și lansare de carte

Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța (MINAC) împreună cu Asociația Filateliștilor „Tomis” Constanța organizează vineri,...

130 de ani de la inaugurarea Podului peste Dunăre de la Cernavodă, celebrați printr-o expoziție și lansare de carte
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 15:06

AUDIO | A fost lansat volumul „Gustul Dobrogei / Taste of Dobruja”, o lucrare dedicată gastronomiei tradiționale

Institutul Național al Patrimoniului a lansat, la Muzeul de Artă Populară Constanța, volumul „Gustul Dobrogei / Taste of Dobruja”, o lucrare...

AUDIO | A fost lansat volumul „Gustul Dobrogei / Taste of Dobruja”, o lucrare dedicată gastronomiei tradiționale
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 14:38

Decizie în favoarea evazioniștilor la Instanța supremă, după ‘o eroare umană’

Un complet pentru dezlegarea unei chestiuni de drept de la Instanța supremă a luat o decizie cu efecte în dosarele de evaziune fiscală aflate pe...

Decizie în favoarea evazioniștilor la Instanța supremă, după ‘o eroare umană’
Actualitate marți, 16 decembrie 2025, 14:22

UPDATE / Județul TULCEA: Dacă ați văzut-o, sunați la 112. Minora a plecat de acasă și nu a mai revenit

UPDATE IPJ Tulcea informează că minora a fost identificată pe raza localității de domiciliu, în apropierea unității de învătământ din...

UPDATE / Județul TULCEA: Dacă ați văzut-o, sunați la 112. Minora a plecat de acasă și nu a mai revenit