Ascultă Radio România Constanța Live

Ce nemulțumiri au constănțenii care cumpără de pe internet

Ce nemulțumiri au constănțenii care cumpără de pe internet
Foto: Hand with credit card and a small shopping cart coming from laptop screen isolated in white

Publicat de Bogdan Comșa, 15 martie 2016, 18:18

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului a fost marcată, marți, la Constanța, printr-o conferință de presă organizată de Comisariatul Județean Constanța pentru Protecția Consumatorilor.

Cu acest prilej s-a discutat și despre comerțul online, domeniu care este din ce în ce mai prezent între reclamaţiile primite la Protecţia Consumatorilor.

Astfel, printre neregulile depistate în 2015 s-a numărat şi lipsa unei garanţii pentru produsele defecte. Purtătorul de cuvânt al OPC Constanţa, Lucian Lungoci, a declarat că „nu se respectă dreptul clientului de a se retrage dintr-un contract în termen de 14 zile din momentul în care a primit produsul, în cazul în care este nemulţumit de acest produs, ori s-au întâlnit cazuri în care nu li se oferă garanţii la acest produs, nu se identifică exact o unitate service care ar trebui să aducă la conformitate produsele defecte sau nu s-a respectat preţul afişat pe site şi în condiţiile în care clientul a primit produsul a constatat că are de plătit un preţ mult mai mare, ori s-au întâmpinat dificultăţi la livrarea produsului. Site-urile prezentau un termen de 48 de ore pentru a livra aceste produse, iar acestea au întârziat să apară”.

De cealaltă parte, Claudiu Reghintovschi, reprezentantul unei companii de turism, spune că problemele apar atunci când clientul se răzgândeşte:
„Problemele apar în momentul în care un client se răzgândeşte şi nu înţelege că dacă el nu respectă condiţiile impuse prin contractul la distanţă ( dau un exemplu, în cazul meu, prestarea serviciilor de transfer aeroport) şi îşi rezervă online şi nu respectă un termen pe care l-a impus acolo de a-şi retrage rezervarea, este obligat ori să meargă în tonuare unde şi-a făcut rezervarea, ori să piardă contravaloarea serviciilor rezervate”.

Unele companii oferă şi consultanţă clienţilor. Dan Buzatu, reprezentantul unei firme:
„Punctul, au existat 2-3 cazuri în care am schimbat produsul fără nicio problemă. Există nişte termene de garanţie pe care le respectăm clar. Pe partea de online avem un chat care funcţionează foarte bine şi oferim, în primul rând, până la achiziţie, sfaturi şi consultanţă clienţilor”.

Anual, pe 15 martie, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Consumatorilor.

ziua mondiala a drepturilor consumatorilor  radio constanta

CONSTANȚA: Școli în șantier, întrebări fără răspuns pentru părinți și elevi, la doar o săptămână de primul clopoțel
Actualitate luni, 1 septembrie 2025, 10:42

CONSTANȚA: Școli în șantier, întrebări fără răspuns pentru părinți și elevi, la doar o săptămână de primul clopoțel

Peste exact o săptămână, va suna clopoțelul de început de an școlar, dar mulți constănțeni nu știu unde vor învăța copiii din cele...

CONSTANȚA: Școli în șantier, întrebări fără răspuns pentru părinți și elevi, la doar o săptămână de primul clopoțel
Șefa Comisiei Europene, vizită la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu și în Portul Militar Constanța
Actualitate luni, 1 septembrie 2025, 09:51

Șefa Comisiei Europene, vizită la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu și în Portul Militar Constanța

Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, este așteptată, luni după-amiază, într-o vizită în județul Constanța. Alături de...

Șefa Comisiei Europene, vizită la Baza Aeriană Mihail Kogălniceanu și în Portul Militar Constanța
Depozitele de gaz din România, grad de umplere de 81%, peste media europeană
Actualitate luni, 1 septembrie 2025, 08:33

Depozitele de gaz din România, grad de umplere de 81%, peste media europeană

Depozitele de gaz din România au atins un grad de umplere de 81,07%, peste media europeană, acest rezultat oferind premise solide pentru a atinge...

Depozitele de gaz din România, grad de umplere de 81%, peste media europeană
Guvernul își asumă răspunderea asupra a 5 proiecte din al doilea pachet de măsuri
Actualitate luni, 1 septembrie 2025, 08:32

Guvernul își asumă răspunderea asupra a 5 proiecte din al doilea pachet de măsuri

Guvernul își va asuma, luni, răspunderea în Parlament asupra celor cinci proiecte de lege din al doilea pachet de măsuri de reformă, care...

Guvernul își asumă răspunderea asupra a 5 proiecte din al doilea pachet de măsuri
Actualitate luni, 1 septembrie 2025, 07:54

1 septembrie – Ziua Rezervației Biosferei Delta Dunării

Data de 1 septembrie este declarată Ziua Rezervației Biosferei Delta Dunării, în 2025 fiind marcați 35 de ani de protecție și conservare a...

1 septembrie – Ziua Rezervației Biosferei Delta Dunării
Actualitate duminică, 31 august 2025, 21:01

MApN: Mină marină de contact, descoperită pe plaja sălbatică de la Vadu

Printr-un apel la Serviciul unic 112, a fost semnalată, duminică, 31 august, prezența unui corp metalic suspect, de formă sferică, pe plaja de...

MApN: Mină marină de contact, descoperită pe plaja sălbatică de la Vadu
Actualitate duminică, 31 august 2025, 17:15

UPDATE | Incendiul la locomotiva trenului IR 1996 Constanța – Craiova a fost lichidat

UPDATE: Reprezentanții ISU Constanța au anunțat că incendiul produs la locomotiva trenului IR 1996 Constanța – București Nord –...

UPDATE | Incendiul la locomotiva trenului IR 1996 Constanța – Craiova a fost lichidat
Actualitate duminică, 31 august 2025, 16:33

UPDATE | Circulația feroviară a fost reluată pe distanța București Nord – Băneasa

UPDATE: Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA informează că, începând cu ora 17.46, circulația feroviară a fost reluată pe...

UPDATE | Circulația feroviară a fost reluată pe distanța București Nord – Băneasa