Ascultă Radio România Constanța Live

Investiţie de 3,5 milioane de dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră

Investiţie de 3,5 milioane de dolari în terminalul petrolier din Marea Neagră

Publicat de Daniel Țăndăreanu, 10 noiembrie 2015, 13:17

Grupul KMG International, prin intermediul companiei Midia Marine Terminal, a finalizat lucrările de înlocuire a sistemului de echipamente necesare pentru transferul ţiţeiului prin terminalului petrolier operat în largul Mării Negre, investiţia totală ridicându-se la 3,5 milioane USD.

`Proiectul a vizat înlocuirea întregului sistem flexibil de transfer al ţiţeiului de la navele petroliere către parcul de rezervoare al rafinăriei Petromidia. Lucrările de mentenanţă capitale obligatorii menţin terminalul maritim în condiţii optime de siguranţă şi performanţă. De asemenea, investiţia asigură menţinerea la un nivel maxim de protecţie a mediului marin. La fiecare 2 ani, investim cca. 200 mii USD, la 4 ani cca. 1.4 milioane USD iar la fiecare 8 ani cca. 3 milioane USD pentru aceste lucrări`, a declarat Ioan Taus, directorul general al companiei Midia Marine Terminal.

Înlocuirea sistemului de furtune flexibile a fost realizată de Midia Marine Terminal pe mare şi a implicat 6 ambarcaţiuni şi 20 de scafandri care au lucrat 24/24 timp de 16 zile. Proiectul a fost realizat cu participarea companiei Rominserv, contractorul general al KMG International, pentru aprovizionarea furtunelor şi lucrările efectuate pe uscat.

Sistemul de furtune flexibile al terminalui petrolier offshore din Marea Neagră este format din două şiruri de furtune din cauciuc ranforsat cu spirală metalică, având o greutate cuprinsă între 3,5 şi 5 tone, prevăzute cu dublă carcasă special concepută pentru protejarea mediului marin, în caz de avarie. Acest sistem are în componenţă două şiruri de furtune plutitoare cu lungimi de aproximativ 270 metri fiecare şi două şiruri de furtune submarine, garantate la o presiune de 19 bari, fiind construite în conformitate standardele internaţionale dar ţinând cont şi de condiţiile hidro – meteo specifice din zona în care este amplasat, 9 Km est faţă de portul Midia Năvodari. Durata de viaţă în serviciu a acestor furtune este de 2 ani doar pentru cele plutitoare care funcţionează în condiţii de mare stres, de 4 ani pentru furtunele submarine şi de 8 ani pentru celelalte furtunele de transfer. Ansamblul de furtune al terminalului petrolier offshore de la Midia valorează cca. 3 milioane USD.

Compania Midia Marine Terminal şi-a mărit şi flota navală în 2015, operând în prezent 3 remorchere – Tirreno, pavilion Italia de 70 tbp, pentru asistenţă la manevra tancurilor petroliere de 150.000 tdw; Bucureşti şi Astana, ambele sub pavilion România de 50 tbp, pentru manevre furtune, mentenanţă şi lucrări offshore, suport scufundări dar şi asistenţă a navelor aflate în manevră în portul Midia. De asemenea, flota MMT cuprinde o pilotină de 9,5 metri lungime şi 500 CP şi două şalupe de lucru.

Prin intermediul terminalului petrolier din largul Mării Negre au fost descărcate peste 23 milioane tone de ţiţei de la începutul anului 2009 până în septembrie 2015 şi au fost operate în siguranţă 276 de nave. Terminalul a rezistat fără avarii, în condiţii de frig sever şi la furtuni violente cu valuri care au depăşit 8 metri în zona acestuia fiind proiectat să funcţioneze pentru o perioadă de minim 25 de ani.

În prezent, terminalul asigură necesarul de ţiţei al rafinăriei Petromidia – cea mai mare unitate de profil din România, care a prelucrat în anul 2015 cantitatea record de 5 milioane tone de ţiţei de la punerea în funcţiune (1979), atingând, astfel, capacitatea maximă de producţie.

Cu o capacitate proiectată de transfer de 24 milioane tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw*. Operarea prin terminal scade distanţa cu aproximativ 33 de kilometri faţă de traseul prin portul Constanţa şi permite realizarea unor reduceri de cca. 7 USD/tonă a costurilor de aprovizionare cu ţiţei. Astfel, investiţia de 100 de milioane USD pentru realizarea terminalului petrolier a fost amortizată în doar 5 ani de la punerea lui în funcţiune.

Prin Midia Marine Terminal este asigurată prezenţa KazMunayGas în arcul geografic ce uneşte zona Mării Caspice (Kazakhstan, Georgia) şi a Mării Negre (Ucraina, Moldova, România, Bulgaria) cu Europa Occidentală (Franţa şi Spania). La nivel european, KMG International deţine peste 1.000 de puncte de alimentare cu carburanţi în România, Republica Moldova, Bulgaria, Franţa, Spania, Georgia. Grupul operează două rafinării – Petromidia Năvodari şi Vega Ploieşti.

Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru din acest an
Economie joi, 15 mai 2025, 09:24

Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru din acest an

Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, iar față de același trimestru din anul 2024...

Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru din acest an
AUDIO | Podul de peste Dunăre, accelerator economic pentru județele Constanța și Tulcea
Economie luni, 12 mai 2025, 15:26

AUDIO | Podul de peste Dunăre, accelerator economic pentru județele Constanța și Tulcea

Podul de peste Dunăre din nordul Dobrogei poate fi privit și ca un factor stimulativ pentru economia județelor Constanța și Tulcea. Analizele...

AUDIO | Podul de peste Dunăre, accelerator economic pentru județele Constanța și Tulcea
Comisia Europeana - foto - unsplash
Economie joi, 8 mai 2025, 07:18

UE avertizează România să elimine plafonarea prețului gazului

Comisia Europeană a avertizat România să elimine plafonul la prețul gazelor naturale, riscând în caz contrar acțiuni legale în legătură cu...

UE avertizează România să elimine plafonarea prețului gazului
AUDIO | Tensiunile de pe piața valutară și impactul alegerilor asupra economiei
Economie miercuri, 7 mai 2025, 14:43

AUDIO | Tensiunile de pe piața valutară și impactul alegerilor asupra economiei

Leul și-a continuat deprecierea miercuri, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Naţională a României la 5,0991 lei, în creştere cu...

AUDIO | Tensiunile de pe piața valutară și impactul alegerilor asupra economiei
Economie miercuri, 16 aprilie 2025, 16:53

România a redevenit țara cu cea mai mare inflație din UE, în martie

Rata anuală a inflației în Uniunea Europeană a continuat să scadă în luna martie, până la 2,5%, de la un nivel de 2,7% în februarie, însă...

România a redevenit țara cu cea mai mare inflație din UE, în martie
Economie marți, 8 aprilie 2025, 15:53

AUDIO | Tehnica încondeierii ouălor de Paști, la Muzeul de Artă Populară, cu meșterul popular Fevronia Ciortan

Iubitorii de tradiții pot învăța tehnica încondeierii ouălor de Paști de la meșterul popular Fevronia Ciortan, care organizează ateliere, la...

AUDIO | Tehnica încondeierii ouălor de Paști, la Muzeul de Artă Populară, cu meșterul popular Fevronia Ciortan
Economie joi, 3 aprilie 2025, 15:51

Sindicaliștii de la Șantierul Naval Mangalia cer explicații Guvernului privind decizia de a construi nave la Damen Galați

Într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului, liderul Sindicatului Liber Navalistul cere explicații pentru decizia de a atribui un contract de...

Sindicaliștii de la Șantierul Naval Mangalia cer explicații Guvernului privind decizia de a construi nave la Damen Galați
Economie joi, 3 aprilie 2025, 15:08

Ordonanța de modificare a impozitului pentru construcțiile speciale, adoptată de Guvern

Guvernul a aprobat joi Ordonanţa de Urgenţă prin care a modificat reglementările privind impozitul pe construcţiile speciale, a declarat, joi,...

Ordonanța de modificare a impozitului pentru construcțiile speciale, adoptată de Guvern