Noul Hyundai i20: vesel și șugubăț la drum!

Publicat de Daniel Haralambie, 23 mai 2015, 10:51 / actualizat: 23 mai 2015, 16:16
Noua generaţie Hyundai i20 îl aruncă pe micul coreean în lupta din segmentul aglomerat al hatchbackurilor subcompacte, alături de alte nume precum Skoda Fabia, Ford Fiesta sau Seat Ibiza ori Mazda2.
Am testat cu puţin timp în urma această maşină cu rădăcini în Asia, dar desenată şi fabricată în Europa pentru a satisface cerinţele clienţilor de pe Bătrânul Continent, curioşi cum va înfrunta concurenţă acerbă din clasa sa.
De la început trebuie să spunem că la noul model s-a îmbunătăţit aproape tot faţă de generaţia anterioară. Are o platformă complet nouă, modernizată, este mai mare, mai lat şi mai jos decât vechiul i20. Deşi n-am folosit cifre, totul se traduce prin spaţiu mărit la picioarele pasagerilor din spate, deasemenea îmbunătăţit deasupra capului şi la nivelul umerilor, dar şi portbagaj cu 10 procente mai pregătit de a primi mai multe bagaje, pe scurt – mai confortabil.
Coreenii nu întâmplător l-au desenat în Germania, la Rüsselsheim, oraşul de bază al rivalului Opel. Noul i20 arată cât se poate de european, blocurile optice redesenate, capota, aripile şi spoilerul față – care include proiectoarele de ceaţă – precum şi designul jantelor care au fost reproiectate, se înscriu pe traiectul de design Hyundai, intitulat un pic neaşteptat „sculptura fluidică”.
Odată ieşiţi din mediul urban şi îndemnându-l la drum spre câmpiile dobrogene scăldate în soarele de mai, i20 a continuat constant să ne câştige încrederea. Călăuziţi de motorul „Kappa” de 1,25 litri cu patru cilindri, care dezvoltă 84 CP, cuplat la o cutie manuală cu 5 rapoarte, precisă în manevrare, am parcurs câteva sute de km în regim mixt, atât urban cât şi în afara localităţilor, ba chiar pe macadam.
Impresia generală este că acest motor fără turbină, deşi lipsit de valenţe sportive, îşi face datoria bine şi descurcă admirabil în trafic de toate felurile, chiar dacă n-o să ne ajute la doborârea vreunui record de viteză. Marele plus apare, în mod practic, la capitolul consum, unde spre surprinderea noastră şi comparativ cu multe alte modele din diverse clase, aproape că îşi respectă fişa tehnică: 6,6 l/100 km în carte şi 7,1 litri realizaţi în mod real!
Pasul înaintea concurenţei vine cu ajutorul tehnologiilor care nu se regăsesc în echiparea altor modele din segmentul B. De exemplu, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, de management al stabilităţii vehiculului, de asistenţă la pornirea în rampă, de monitorizare a presiunii aerului în pneuri, climatizarea automată ori sistemul care permite împerecherea telefonului inteligent cu sistemul multimedia al maşinii recunoscând comenzi vocale, îl fac practic un concurent redutabil pe piaţa de profil.
Gama de motorizări a noului i20, toate EURO 6, se rezumă la două unităţi – una diesel şi una pe benzină, ce dezvoltă puteri între 75 şi 84 CP. Preţurile pleacă de la 9.100 de euro la varianta Confort pe benzină, graţie unei oferte de moment care are şi valoarea ecotichetului Remat inclusă. Pentru pretenţioşi, vârful de gamă ajunge la 11.400 de euro cu TVA în echiparea Black Line, dar va trebui să adăugăm şi tichetul „Rabla”.
Harnic, plăcut ca design și foarte util, noul i20 își continuă ascensiunea sigură printre competitorii din clasa sa și dă tuturor semnalul că sentimentul de bine făcut nu este apanajul exclusiv al mașinilor germane!
Mulţumiri echipei formate din Oana Irod şi Anca Ene, reprezentantele dealerului local constănţean „Ţiriac Auto” pentru tot sprijinul dat în derularea acestei probe de drum!
Astăzi, 23 Mai 2015, în cadrul unei noi ediții a rubricii „Hobby pe 4 Roți” , dedicate iubitorilor de mașini de la Radio Constanța, puteți urmări pe larg acest subiect începând cu ora 17 și 40 de minute, pe 90,8 sau 100,1 FM, 909 și 1530 AM, ori pe website-ul www.radioconstanta.ro!