Motivaţia pentru învăţare

Publicat de aurelia.mierlus, 24 aprilie 2015, 15:05
Mâine, 25 aprilie 2014, ora 10, Casa Corpului Didactic Constanţa, centru activ şi inovativ de resurse, orientat spre formarea şi dezvoltarea profesională şi personală a angajaţilor sistemului de învăţământ preuniversitar din judeţul Constanţa, organizează Sesiunea judeţeană de comunicări metodico-ştiinţifice „Colocvii Didactice”, ajunsă la ediţia a XXIII-a, cu tema „Motivaţia pentru învăţare”.
Manifestarea va avea loc la Şcoală Gimnazială nr. 12 „Bogdan Petriceicu Haşdeu” Constanţa. La activitate sunt aşteptate cu lucrări aproximativ o sută de cadre didactice din judeţul Constanţa, interesate să beneficieze de experienţele şi bunele practici pe această temă.
Pentru a reuşi să aibă performanţe şcolare, un copil trebuie să beneficieze atât de un cumul de condiţii interne, cât şi de anumite externe. Astfel, dacă acestea sunt proprice, dezvoltarea copilului va fi direct influenţată, aceasta fiind un produs al celor doi factori.
Într-o primă formă, condiţiile interne se bazează pe fondul ereditar al copilului. Dacă acesta a moştenit de la părinţii săi dorinţa de învăţare sau abilităţi de învăţare, acestea vor influenţa întregul proces al educaţiei. Pe parcurs, acestora li se vor adăuga şi alte elemente, venite spontan sau pe calea educaţiei şcolare. Printre acestea, cele mai importante sunt abilităţile, deprinderile şi capacităţile, alcătuind, astfel, particularităţile sale individuale.
„Ne-am oprit asupra acestei teme deoarece motivaţia face ca învăţarea să se producă şi să se autosusţină; este generatoare de energie şi stimulatoare pentru noi experienţe de internalizare a valorilor. Motivaţia are nu numai un caracter energizator ori activator asupra comportamentului, ci, totodată, şi unul de direcţionare al comportamentelor de învățare”, a declarat profesor Sorina Plopeanu, directorul Casei Corpului Didactic Constanţa.