Acces liber la educație

Publicat de aurelia.mierlus, 12 decembrie 2014, 14:45
Astăzi a avut loc inaugurarea Centrului de Asistenţă Socio-Educativă (CASE) de la Liceul Teoretic „Decebal” din Constanța.
Acest Centru de Asistenţă Socio-Educativă este alături de Centrul de la Școala Gimnazială nr. 6, „Lucian Grigorescu” Medgidia, Liceul Cobadin și cel de la Școala Gimnazială ”Mircea cel Bătrân” Babadag, parte din proiectul CORAL – “Consiliere și Oportunități de Reintegrare și Acces Liber la educație”, derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanța, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Tulcea şi Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România.
Proiectul CORAL își propune creșterea numărului de copii/tineri reintegrați în sistemul de învățământ și care finalizează cel puțin ciclul primar de școlaritate, precum și susținerea preșcolarilor și elevilor proveniți din comunități dezavantajate din județele Constanța și Tulcea, prin operațiuni integrate de reducere a abandonului școlar și a riscului de părăsire timpurie a școlii.
Fiecare centru are arondat câte 4 unităţi de învăţământ din zonă în care funcţionează programul “A doua şansă”. Centrele sunt dotate cu tehnologii IT de ultimă generaţie, serviciile educaționale desfășurându-se în mediul online.
“Liceul Teoretic Decebal va şcolariza 60 de copii prin programul A doua şansă şi 50 de copii cu risc de abandon” spune Liliana Svinarciuc dir. şcolii.
Partener în program este şi Uniunea Democrată a Tătarilor Turco-Musulmani din România. Care a fost reacţia copiilor de etnie tătară care au fost aduşi la şcoală? ne spune Nida Ablez reprezentanta uniunii.
Centrul de Asistenţă Socio-Educativă (CASE) de la Liceul Teoretic „Decebal”, la fel ca și celelalte CASE, furnizează servicii socio-educative de calitate, adaptate nevoilor beneficiarilor, în vederea implementării, de programe de educație remedială și învățare corectivă asistată.
Programul de activități din CASE se va derula în paralel cu programul formal de educație al elevilor, ca măsură complementară de intervenție specializată, pentru susținerea procesului de dezvoltare a cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și comportamentelor pro-școală. Structura programului de activități derulate în CASE va fi următoarea: activități de educație remedială centrată pe elev, de educație nonformală cu scopul dezvoltării abilităților de viață, de comunicare și a celor sociale, de consiliere/dezvoltare personală, individuală și de grup, de consiliere și orientare școlară și profesională, de consiliere pentru părinții preșcolarilor și elevilor, precum și activități de timp liber, socializare și valorizarea persoanei și a grupului, a diversității etnice și culturale. Crearea acestor Centre de Asistenţă Socio-Educativă (CASE) în comunitățile vulnerabile identificate de proiectul CORAL constituie un demers important pentru dezvoltarea și susținerea măsurilor integrate de sprijinire a persoanelor care au abandonat sau sunt în risc de abandon școlar.
aureliamierlus@radioconstanta.ro